شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
سه نشان لاک‌پشت پرنده به «سنگ‌های لق روی دیوار» رسید

با اعلام موسسۀ شهر کتاب و فصلنامۀ تخصصی پژوهشنامۀ ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌ «سنگ‌های لق روی دیوار» به فهرست منتخبین جایزه لاک‌پشت پرنده، راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سنگ‌های لق روی دیوار»، مجموعه داستان کوتاهی است از انتشارات الکترونیک صاد که مهین سماواتی، آن را نوشته است. این کتاب، تلاش می‌کند دغدغه‌ها و مسائل خاص زندگی نوجوانان را در قالبی داستانی برای آن‌ها مطرح کند.

مهین سمواتی در مجموعه داستان «سنگ‌های لق روی دیوار»، شش داستان با موضوعات مختلف برای رده سنی نوجوان نوشته است که هر یک از آن از زبان پسران نوجوان روایت می‌شود.

نقطه قوت این کتاب که در 88 صفحه نوشته شده، این است که برخی از داستان‌ها، مانند داستان «سنگ‌های لق روی دیوار»، «بچه درخت» و «روسری اسبی» در روستا اتفاق می‌افتد.

شخصیت‌های اصلی «سنگ‌های لق روی دیوار»، در خانواده‌‌هایی که از لحاظ اقتصادی متوسط رو به پایین هستند، به دنیا آمده‌اند و دغدغه‌هایشان از جنس دغدغه‌‌های نوجوانان این قشر از جامعه است. مهین سماواتی تلاش کرده در این کتاب، کنش‌‌ها و واکنش‌‌های درونی و بیرونی شخصیت‌ها در مواجهه با اتفاقات زندگی را متناسب با روحیات پسران نوجوان مطرح کند.

مجموعه داستان «سنگ‌های لق روی دیوار» را محمدامین نیکمرد، ویراستاری کرده و مهدی کریم‌زاده، تصویرگر کتاب است.

لازم به توضیح است که جایزه لاک‌پشت پرنده فهرستی است از بهترین کتاب‌های هر فصل برای کودکان و نوجوانان. این کتاب‌ها را گروهی از نویسندگان، مترجمان و کارشناسان کتاب کودک و نوجوان با بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها