دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کاهش واردات کاغذ با افزایش توان تولید داخلی محقق شده است

به گفته مدیرکل صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صمت، امیدواریم با افزایش توان تولید کاغذ چاپ و تحریر در کشور، واردات کاغذ چاپ و تحریر را که تا سال گذشته بیش از 95 درصد بوده است کاهش داده و تولید داخل را افزایش دهیم.

مونا ابروفراخ، مدیرکل صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار وزارت صمت در حاشیه پنجمین نمایشگاه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، گفت: نمایشگاه‌ صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار در پنجمین سال با قوت و حضور پررنگ همه زنجیره فعال این حوزه در حال برگزاری است. برگزاری این نمایشگاه، به ایجاد ارتباط موثر‌تر همه اعضای زنجیره منجر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: با افزایش توان زنجیره تولید، زمینه‌های رقابتی نیز افزایش پیدا می‌کند و در نهایت بر قیمت تمام شده محصولات و کالاهای این حوزه نیز اثر‌گذار خواهد بود. 
 
ابروفراخ با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها، ایجاد ارتباط بهتر میان مصرف‌کننده و تولیدکننده است، عنوان کرد: با تقویت ارتباطات، می‌توانیم شرایط بهتری برای مصرف‌کنندگان و خریداران کاغذ فراهم کنیم؛ علاوه‌براین تقویت توانمندی‌ها کمک می‌کند، بتوانیم تراز تجاری مثبتی در این حوزه رقم بزنیم. در فضای نمایشگاهی علاوه بر معرفی واحدهای تولیدی به یکدیگر، زمینه‌های صادرات نیز در این بخش تقویت می‌شود، زیرا هرچه این زمینه‌ها افزایش پیدا کند، قطعا محصول نهایی با کیفیت بهتر تولید می‌شوند.
 
ابروفراخ با اشاره به تاکیدات دولت سیزدهم در بحث تولید کاغذ، گفت: طی روزهای اخیر اتفاق خوبی در حوزه تولید کاغذ تحریر کتاب‌های درسی رقم خورده است که از امسال 75 درصد کاغذ مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود و این نوید را می‌دهد که سایر فعالان و تولیدکنندگان که طی سال‌های گذشته از مدار تولید کاغذ چاپ و تحریر خارج شده بودند به این مدار برگردند.

  وی یادآور شد: در این زمینه امیدوارم بتوانیم واردات کاغذ چاپ و تحریر به کشور را که تا سال گذشته بیش از 95 درصد بوده است، کاهش دهیم و تولید داخل را افزایش دهیم. یکی از تبعات این کاهش، پیشگیری از خروج ارز از کشور است؛ همچنین زمینه‌های صادرات کاغذهای تولیدی به کشور فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها