یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
سومین جشنواره ملی «داستان قم» برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه و معرفی برترین‌های سومین جشنواره ملی «داستان قم» با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی «داستان قم» با حضور امیرعلی عموزاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی کلانترزاده، روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم، سید‌محمود میرصانعی، مدیر انجمن ادبی پیرنگ و جمعی از استادان، مسئولان، نویسندگان و اعضای «انجمن ادبی پیرنگ» برگزار شد.
 
میرصانعی در ابتدا به معرفی انجمن و فعالیت‌های آن پرداخت و گفت: جلسات مستمر نقد داستان برای آموزش، نشر آثار قوی در زمینه ادبیات داستانی و  و دعوت از استادان مجرب برای ارتقاء سطح داستان‌نویسی هنرجویان ازجمله اقدامات این انجمن است.
 
مدیر انجمن ادبی پیرنگ قم افزود: داستان به‌عنوان ابزاری مهم در فرهنگ‌سازی جامعه بسیار مهم است و این جشنواره تلاش می‌کند با پرداختن به موضوعات و مشکلات روز جامعه در صدد رفع آن‌ها قدمی بردارد.
 

وی به توضیح موضوعات سومین دوره جشنواره پرداخت و بیان کرد: ادبیات روستایی با رویکرد مساله مهاجرت، مساله کسب و کارهای فراموش شده و همچنین اختصاص بخش ویژه جشنواره به حضرت فاطمه معصومه‌(س) برای تشویق نویسندگان به نوشتن در این موضوع و جمع‌آوری آثار فاخر با نگاه به زندگی و سیره حضرت فاطمه معصومه(س) موضعات اصلی جسنواره بوده است.
 
در ادامه این برنامه عموزاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به داستان‌های قرآن، گفت: قصص قرآن ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و این موضوع باعث جذابیت و ماندگاری آن‌ها شده است. داستان‌نویس موفق از این منبع ارزشمند غافل نمی‌شود از داستان‌های قرآن در آثار الگوبرداری می‌کند.
 
کلانترزاده، در ادامه این نشست به جایگاه قم و ظرفیت‌ها و عناصر مختلف موجود در شهر قم پرداخت و گفت: قم از ظرفیت‌های بالای مذهبی و هنری برای استفاده داستان‌نویسان برخوردار است که محوری‌ترین آن‌ها حرم حضرت معصومه‌(س) می‌تواند باشد.
 

بر پایه این گزارش نفرات برتر سومین جشنواره ملی «داستان قم» به شرح زیر اعلام شدند:

بخش عمومی:
رتبه اول: داستان «بلیط یکسره به بوخوم» اثر عماد عبادی از شاهرود
رتبه دوم: داستان «به سادگی روستا» اثر طیبه شجاعی از استان کرمان
رتبه سوم: داستان «سرگردانان» اثر مرجان ایزدی از استان تهران
 
بخش ویژه:
برگزیده این بخش داستان «گوشه‌ای که ماه دارد» اثر فهیمه شاکری مهر از استان قم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها