چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کتابفروشی گویه افتتاح شد

کتابفروشی گویه در خانه هنر گویه به همت سعید اسلام‌زاده، روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه فرهنگ افتتاح شد.

سعید اسلام‌زاده، مدیر کتابفروشی گویه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به افتتاح خانه هنر گویه، عنوان کرد: این خانه هنر به تازگی افتتاح شده که شامل یک گالری و یک فروشگاه آثار هنری است و فضایی نیز در این مجموعه قرار داشت که تصمیم گرفتم یک کتابفروشی در این فضا طراحی کنیم تا در کنار سایر بخش‌های هنری قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: هدف اصلی من از تاسیس این کتابفروشی، عرضه کتاب‌های ادب و هنر بود آثاری در حوزه هنرهای تجسمی، فلسفه هنر و مطالعات فرهنگی هنر و آثاری در حوزه ادبیات داستانی شامل ترجمه و ادبیات ایرانی.
 
اسلام‌زاده با اشاره به ارتباط با ناشران برای تامین کتاب، گفت: ناشران از این موضوع استقبال کردند اما با توجه به اینکه بازار نشر و کتابفروشی باثبات نیست و هر روز تغییر قیمت‌های زیادی در مواد اولیه کاغذ وجود دارد، فکر می‌کنم این کار ریسک بزرگی باشد.
 
وی تاکید کرد: در منطقه مرکزی تهران، کتابفروشی‌های زیادی قرار دارد و با توجه به جانمایی خانه هنر گویه در این منطقه، امیدواریم استقبال خوب مخاطبان را شاهد باشیم.
 
اسلام‌زاده با بیان اینکه فضای کلی کتابفروشی حدود 15 مترمربع است، افزود: کتابفروشی در داخل خانه هنر قرار دارد و اکنون با حدود یک‌هزار جلد کتاب فعالیت خود را آغاز کردیم. امیدواریم کار خود را توسعه دهیم و سایر حوزه‌ها را نیز پوشش دهیم.
 
وی تاسیس کتابفروشی گویه را تحقق یک آرزوی 20 ساله عنوان کرد و گفت: من از 20 سال قبل دغدغه تاسیس یک کتابفروشی را داشتم اما هیچ‌وقت فرصت این کار پیش نیامد و خوشحالم که اکنون فرصت این کار فراهم شده است.
 
وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای این کتابفروشی در نظر گرفته است، توضیح داد: تصمیم دارم مجموعه نشست‌هایی را برای نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، جشن امضا و سایر موضوعات مرتبط با حوزه کتاب مثل نمایشنامه‌خوانی را برگزار کنم.
 
اسلام‌زاده با بیان اینکه نمایشنامه‌خوانی یکی از برنامه‌های اصلی کتاب‌فروشی است، گفت: به‌صورت موضوعی، ملیتی یا نویسنده‌ای جلو می‌رویم و نشست‌های نمایشنامه‌خوانی برگزار خواهیم کرد و بعد از هر برنامه یک نشست نقد هم برگزار کنیم.
 
به گفته وی، در نخستین برنامه این کتابفروشی نیز رمان «تک‌شاخ» نوشته لادن نیکنام، پنجشنبه (۱۶ تیر) را برگزار خواهیم کرد.
 
سعید اسلام‌زاده متولد سال 1353، فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری است و سال‌ها است که برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌کند و در روزنامه‌ها و نشریات نیز به نوشتن نقد و یادداشت در حوزه ادبیات، تئائر و سینما مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها