دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
چهار برابر شدن كتابخانه‌هاي فارس پس از پيروزي انقلاب

پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، 31 كتابخانه در فارس فعال بود كه اكنون با 300 درصد رشد به 126 باب رسيده است. تعداد كتابخانه‌هاي فعال در استان فارس از سال 1357 تاكنون چهار برابر شده است._

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان فارس، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب كه بخش عمده‌اي از رشد كتابخانه‌هاي فارس در 3 سال اخير محقق شده است گفت: «از سال 1384 تاكنون جلب كمك‌هاي خيران به كتابخانه‌ها رشد چشم‌گيري داشته است به گونه‌اي كه در اين فاصله زماني 17 قطعه زمين با مساحت كلي 10 هزار و 234 متر مربع به اداره كل كتابخانه‌هاي استان فارس از سوي خيران كتابخانه ساز، اهدا شده است. همچنين 50 درصد كتابخانه‌ها فضاسازي شده و تعميرات ساختماني در آن‌ها انجام شده است.» 

«صغري‌ بابايي»افزود: «افزايش 100 درصد كتابخانه‌هاي مجهز به رايانه و رشد 414 درصدي تعداد رايانه‌هاي موجود در كنار افزايش 50 درصدي كتاب‌هاي كتابخانه‌ها و رشد33 درصدي نيروهاي متخصص كتابدار از ديگر تحول هاي اساسي در  كتابخانه‌هاي فارس طي 3 سال اخير است.»

وي به كتابخانه مركزي فارس اشاره كرد و افزود: «از10 سال پيش ساخت اين كتابخانه با زيربناي 10 هزار متر مربع توسط سازمان مسكن و شهرسازي، آغاز شد و پس از مدتي با 10 درصد پيشرفت فيزيكي به دليل كمبود اعتبار متوقف شد. كه در3 سال اخير با همكاري استانداري فارس، اعتبار موردنياز براي تكميل اين پروژه از محل منابع استاني تامين شد. ساخت اين كتابخانه تاكنون 85 درصد پيشرفت داشته و به گفته مدير كل مسكن و شهرسازي در دهه فجر آماده بهره ‌برداري خواهد بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط