سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
«جز زیبایی ندیدم» به قلم یک نوجوان منتشر شد

کتاب «جز زیبایی ندیدم» نوشته یک نویسنده نوجوان توسط نشر بایا منتشر شد. این کتاب خاطرات یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «جز زیبایی ندیدم» تازه‌ترین اثر انتشارات بایا در حوزه خاطره نویسی و ادبیات داستانی است که با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۲۶ صفحه و بهای ۱۱۷ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها شد. این کتاب نوشته محمد سجاد حاجیلوئی نویسنده‌ای نوجوان است که از روی علاقه خاطرات آزاده سرفراز جانعلی حسنخانی را به رشته تحریر درآورده است.

حاجیلوئی پس از آشنایی با حسنخانی مشتاق می‌شود که خاطرات پر فراز و نشیب وی را در ارتباط با رویدادهای تلخ و شیرین آن روزها در قالب کتاب قلمی کند و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

این اثر در چهارده فصل به تفصیل به زندگی آزاده یاد شده می‌پردازد؛ از دوران کودکی و نوجوانی، روزگار جوانی، وقایع انقلاب اسلامی تا شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق و اعزام او به جبهه‌های نبرد با دشمن متجاوز که بخش اصلی داستان است. از قصه اینکه چگونه برای رفتن به جبهه ثبت‌نام کرد، دوران آموزش‌های نظامی را چطور گذراند تا آنچه در پشت خاک‌ریزها و خط مقدم بر او گذشته است. خاطرات جالبی نیز از آموزش و تمرین غواصی داشت؛ تجربه‌هایی که در نوع خود منحصر به فرد و هیجان‌انگیز بودند که سال‌ها پس از سپری شدنشان هنوز هم شنیدنی و خواندنی‌اند.

داستان اسارت وی در سال ۱۳۶۵ و در عملیات کربلای چهار همراه با روایت‌هایی از رشادت، مقاومت و از خودگذشتگی نیروهای غواص ایرانی نیز در این کتاب خالی از لطف نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها