یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
«کتاب‌ و اندیشه» با معرفی ۵۱ کتاب در فضای مجازی 2 ساله شد

ویژه برنامه «کتاب و اندیشه» ۲ سالگی خود را پشت سر گذاشت و تاکنون بیش از ۵۱ کتاب در این برنامه معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، کتاب و ترویج آن در همه سطوح یکی از بهترین اقداماتی است که برای کتاب‌خوان کردن جامعه می‌توان انجام داد. نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و تشویق عموم مردم به قرار دادن «یار مهربان» در سبد فرهنگی خود، وظیفه مهمی است که بر دوش نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و صدا و سیما قرار دارد.

اگرچه عده‌ای هنوز هم از خواندن کتاب سرباز می‌زنند و به جای استفاده از این رسانه مطمئن و کارآمد سراغ دیگر رسانه‌های ضعیف و کم محتوا می‌روند اما می‌توان با طراحی و اجرای اقدامات راهگشای فرهنگی این شکاف را پُر کرد. 

فرهنگسرای اندیشه در راستای رسیدن به این هدف و ترویج کتاب بین عموم مردم ویژه برنامه «کتاب و اندیشه» را طراحی و اجرا کرده است. این ویژه برنامه به معرفی کتاب‌های حوزه ادبیات داستانی در فضای مجازی می‌پردازد. براین اساس، ویدئوکلیپ‌هایی درباره تعدادی از بهترین کتاب‌های در دسترس تهیه شده و با انتشار در فضای مجازی اطلاعات بیشتری از این آثار را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 

«کتاب و اندیشه» تلاش کرده است تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی محفلی برای توجه به موضوع کتابخوانی، معرفی کتاب‌های سودمند و آثار شاخص را فراهم کند. 

تاکنون ۵۱ اجرا از این ویژه برنامه به همت کتابخانه فرهنگسرای اندیشه اجرا شده است که از این تعداد ۲۷ اجرا در سال ۹۹، ۲۷ اجرا در سال ۱۴۰۰ و ۲ اجرا در بهار امسال تا به امروز است. این برنامه در سال ۱۴۰۱ نیز با معرفی بهترین کتاب‌های حوزه داستانی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها