شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
فضای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک فضای فرهنگی مهم است

قدسیه پائینی با اشاره به این‌که فضای نمایشگاه فارغ از خرید کتاب، ایجاد کننده یک محیط فرهنگی و تبادل نظرات مخاطبان عام و نویسندگان و ناشران و فعالان کتاب است، بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ایجاد یک فضای هیجانی اثرگذار است و شور حاصل از آن یک جهش در ترغیب و تشویق مردم برای کتاب خوانی ایجاد می‌کند.

قدسیه پائینی (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اشاره به وقفه دوساله در برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: تعطیلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با وجود ضرورت کرونایی اما آسیب‌های زیادی را به فضای کتاب‌خوانی وارد کرد. با وجود آن که در این ایام خرید مجازی کتاب از ناشران توسعه پیدا کرد اما فضای نمایشگاه فارغ از خرید کتاب، ایجاد کننده یک محیط فرهنگی و تبادل نظرات مخاطبان عام و نویسندگان و ناشران و فعالان کتاب است.
 
وی در ادامه افزود: به همین دلیل با تعطیلی نمایشگاه تعاملات فرهنگی و ادبی که حول محور نمایشگاه کتاب شکل می‌گرفت به شدت تضعیف شد. همچنین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ایجاد یک فضای هیجانی اثرگذار است و شور حاصل از آن یک جهش در ترغیب و تشویق مردم برای کتاب خوانی ایجاد می‌کند.
 
نویسنده داستان عاشورایی «سنگ» درباره فروش همزمان کتاب به صورت مجازی در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح کرد: در عین ایجاد فضای تبادل فرهنگی در تهران، امکان استفاده از ویترین نمایشگاه کتاب را برای مخاطب شهرستان‌ها و البته کسانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، فراهم می کند که اتفاق بسیار خوبی است.
 
قدسیه پائینی در پایان سخنان خود درباره کتاب‌هایش که در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم عرضه می‌شود، گفت: بنده در سال گذشته دو کتاب نوشته‌ام که متاسفانه فرایند چاپ آن طول کشیده و به سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمی‌رسد.
 
«سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها