سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
هنرمند لرستانی رتبه دوم هفتمین جشنواره ملی فیروزه را کسب کرد

در آئین اختتامیه هفتمین دوره جایزه فیروزه «بهاره رحمتی» هنرمند لرستانی و مؤسس آموزشگاه هنری «اردیبهشت» خرم‌آباد در میان 1454 اثر، رتبه دوم بخش هدایای فرهنگی را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، پیش از ظهر امروز (17 اسفند) آئین اختتامیه هفتمین دوره جایزه فیروزه با حضور محمدمهدی اسماعيلی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، ياسر احمدوند معاون فرهنگی وزير و رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه فیروزه، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کل مجامع تشکل ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت فرهنگی ارشاد و دبیر هفتمین دوره جایزه فیروزه، مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و جمعی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و برگزیدگان این رویداد ملی در محل تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
 
در این رویداد آثار برگزیدگان استانی در مرحله نهایی ارزیابی و در چهار رشته اسباب‌بازی (85 اثر)، عروسک (300 اثر)، نوشت‌افزار ایرانی اسلامی (134 اثر) و هدایای فرهنگی (1454 اثر) مورد داوری قرار گرفتند که بر این اساس در بخش هدایای فرهنگی، بهاره رحمتی از استان لرستان و شهر خرم‌آباد حائز رتبه دوم کشوری شد.

جانعلی‌پور، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی جشنواره افزود: امسال شاهد اضافه شدن 16 استان جدید به فرایند ارسال آثار بوده‌ایم و نخستین جایزه فیروزه در تمام استان‌ها شرکت‌کننده داشته است؛ همچنین شاهد افزایش موضوعات نیز بوده‌ایم که این مسأله با فعال‌شدن دبیرخانه تدوام خواهد داشت.


وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی در این جشنواره عنوان کرد: ۸ هزار اثر از ۲هزار و ۷۰۰ هنرمند در بخش‌های مختلف در مرحله اول داوری شدند. 

جانعلی‌پور درباره مصوبات جدید شورای سیاستگذاری در دوره هفتم فیروزه افزود: به پیشنهاد همکاران و تصمیم شورا و موافقت وزارت ارشاد مبلغ جایزه در این دوره با افزایش 2.5 برابری همراه بود. 


 احمدوند، در این مراسم با اعلام خبر تشکیل دبیرخانه دائمی محصولات فرهنگی با هدف حمایت از محصولات فرهنگی افزود: این دبیرخانه برای شناسایی آثار، معاضدت، حمایت از محصولات فرهنگی در طول سال فعال خواهد بود. 

وی افزود: امیدواریم این دبیرخانه از ابتدای سال آینده با قوت و همفکری صاحب‌نظران بتواند اثرگذار باشد چراکه رونق این عرصه می‌تواند اشتغال‌زا، ثروت‌آفرین و پیش‌برنده باشد.

بهاره رحمتی متولد 1364 در شهر خرم‌آباد است، او کارشناس گرافیک و مؤسس آموزشگاه هنری اردیبهشت با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مربی هنر در مدارس خرم‌آباد است.

وی فعالیت هنری خود را در سال 1390 با کار بر روی دست‌ساخته‌ها و به تعبیر خویش، دل‌ساخته‌های اردیبهشتی و احجامی مانند سنگ‌های صیقلی، بلوط، انار، سفال و چوب آغاز کرد.
 
گفتنی است بهاره رحمتی در اولین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان لرستان که همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه برگزار شد، در بین 150 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره استانی رتبه دوم بخش هدایای فرهنگی را در مرحله استانی نیز کسب کرد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها