دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
دومین دوره جشنواره فیروزه خراسان رضوی به کار خود پایان داد

دومین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‎رضوی، آیین پایانی و معرفی نفرات برتر دومین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی امروز (دوشنبه 16 اسفند‌ماه) در محل هتل فرهنگ و هنر مشهد با حضور جلیل سروری، معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،

جمعی از مسئولان، تولیدکنندگان و هنرمندان به محصولات فرهنگی برگزار شد.
 
سروری، گفت: دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی، همزمان با هفتمین دوره جشنواره ملی فیروزه در بخش تولیدات و کالاهای حوزه محصولات و هدایای فرهنگی برگزار شد.
 
 وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره حمایت و رونق بخشیدن از تولیدات هنرمندان و کالاهای تولید داخلی و بهبود کسب و کار، معرفی فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی و همچنین کمک به گسترش  و فرهنگ‌سازی در استفاده از محصولات فرهنگی عنوان شده است.
 
وی گفت: ۴۶۵ اثر به دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی ارسال شده بود که در مرحله اول با نظر داوران ۳۹۰ اثر به مرحله بعد راه یافتند و در مرحله دوم داوری ۸۰ اثر موفق به رسیدن مرحله نهایی شدند و از این میان سه اثر برگزیده و 10 اثر شایسته تقدیر شدند؛ همچنین از 80 اثر 60 اثر با نظر داوران به جشنواره ملی فیروزه ارسال شد که در نهایت دو اثر در جشنواره ملی شایسته تقدیر انتخاب شدند.
 
در این مراسم قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال سال تولید و پشتیبانی است و بصورت جدی دولت هم به این موضوع ورود کرده است و برای تمامی دستگاه‌ها سقفی تعیین شده که تا ۱۸ اسفند فرایند صدور کسب و کارها را تصحیح کنند و موانع را از سر راه مردم بردارند. بخش های مختلف می تواند از این موقعیت و شرایط جدید برای ارائه طرحهایی که در حوزه صنایع خلاق و نوین دارند استفاده لازم را ببرند.

یوسف امینی افزود: این جشنواره سعی دارد حوزه فرهنگ و هنر را با اقتصاد گره بزند. در مباحث جامع شناسی، جامعه رشید و پویا را جامعه ای می دانند که نیازهای فرهنگی خود را بشناسد و بعد از شناخت برای رفع آنها برنامه تعریف کند و این رویداد در همین راستا قدم گذاشته است.

وی در ادامه گفت:  اگر برای نیازهای فرهنگی برنامه نداشته باشیم دیگران از این غفلت سوءاستفاده می‌کنند و برنامه می‌دهند. تنوع فرهنگی و قومیت در کشور وجود دارد که باید با نگاه بومی به آن توجه شود اما نباید در گذشته ثابت ماند.

امینی اظهار کرد: یکی از اهداف جشنواره شناسایی نیازهای روز جامعه است تا با پشتیبانی و نگاه تنوع بومی، کالاهای جدید تولید کند. اخیرا در حوزه کلان سیاست‌های فرهنگی کشور به این موضوع به‌صورت جدی توجه می‌شود که نمایشگاه‌های الگو‌نما یا همان بازار‌پردازی محصولات بومی ارایه شود.

وی گفت: در مباحث تئوری و نظری غنی هستیم و موضوعات خوبی را مطرح می‌کنیم اما در تبیین آن‌ها به محصول، بی‌تجربه هستیم، به‌ویژه در روانه کردن محصولات به بازار؛ بنابراین نیاز داریم الگوهایی در جامعه پردازش کنیم و با توجه به مباحث روز، تولیدکنندگان آن‌ها را به تولید انبوه برسانند.


در پایان مراسم امروز مرجان گنجعلی از مشهد به‌عنوان نفر نخست، علی اسماعیل‌نیا از تربت حیدریه به‌عنوان نفردوم و مهدی حسن‌زاده از تربت حیدریه به‌عنوان نفر سوم دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی معرفی شدند.
 
همچنین در این مراسم از احسان عزیز، مدیر شرکت رهابوم شرق، مهین باغیشنی، مجید سلطانی، عرفانی مجتبی جدی، زکیه اکبرپور هر پنج نفر از مشهد، رباب لطفی از نیشابور، مرضیه فراهانی از کاشمر، علی اسپلانی از تربت حیدریه، حسن ترابی از گناباد، ملیحه خدادپور از درگز به‌عنوان صاحبان آثار شایسته تقدیر و همچنین شرکت کارخانه کاشی‌ فیروزه مشهد به‌عنوان حامی جشنواره با شعار حمایت از فرهنگ و هنر استان خراسان رضوی تجلیل شد.
 
جوایز نفر اول ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰ میلیون ریال، نفر سوم ۳۰ میلیون ریال و 10 نفر شایسته‌تقدیر هرکدام ۱۰ میلیون ریال اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها