دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
این کتاب بهترین اثر در گزینه اشعار موضوعی سردار سلیمانی محسوب می‌شود

فاطمه سادات موسوی، شاعر و گردآورنده مجموعه شعر «حاج قاسم، فرزند روح‌الله» تاکید دارد که اشعار گردآوری شده در این اثر با تحقیق و مداقه بسیار از میان هزار شعر انتخاب شده است.

فاطمه سادات موسوی، شاعر آیینی و گردآورنده مجموعه شعر «حاج قاسم، فرزند روح‌الله» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: این کتاب که در آستانه میلاد امام علی (ع) و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از سوی نشر عروج به بازار آمده به نیت تعداد اصحاب امام حسین (ع)، 72 شعر از 72 شاعر معاصر را شامل می‌شود که درباره سردار سلیمانی است. این آثار از میان هزار شعر منتشر شده از زمان شهادت ایشان انتخاب شده است.

موسوی با بیان اینکه آثار «حاج قاسم، فرزند روح‌الله» را با همکاری محمدمهدی عبدالهی گردآوری کرده است، افزود: با توجه به اینکه موضوع کتاب به یک شخصیت شاخص ملی و مذهبی اختصاص داشته در انتخاب آثار مداقه بسیار لحاظ شده تا بهترین آثار از نظر محتوا و مضمون و نیز لفظ و ساختار برگزیده شوند. این کتاب بهترین اثر در گزینه اشعار موضوعی سردار سلیمانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در طراحی جلد نیز وسواس ویژه‌ای لحاظ شده و از تصاویر آرشیو موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نیز استفاده کرده‌ایم.

موسوی درباره دلیل نام‌گذاری این کتاب توضیح داد: دلیل نام‌گذاری این اثر به «حاج قاسم، فرزند روح‌الله» فرمایش مقام معظم رهبری درباره این سردار بزرگ است که فرمودند سلیمانی یکی از فرزندان و تربیت‌یافتگان مکتب امام خمینی (ره) هستند.

مراسم رونمایی این اثر 22 بهمن‌ماه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور فاطمه طباطبایی، همسر مرحوم حاج سیداحمد خمینی، حجت‌الاسلام علی کمساری، محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور و علیرضا قزوه، مدیر شورای شعر و موسیقی صداوسیما در حسینیه جماران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها