سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
امضای تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران و مرکز علمی کاربردی 30 تهران

تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و مرکز آموزش علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران صبح امروز امضا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صبح امروز (سه‌شنبه 19 بهمن) تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی میاناتحادیه چاپخانه داران تهران و مرکز آموزش علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران با هدف ارتقای سطح دانش فعالان صنف چاپ و کمک به توسعه کسب و کار آنها امضا شد.
 
در این نشست که با حضور جمعی از استادان و فعالان حوزه چاپ همراه بود، درباره مفاد تفاهم‌نامه همچون همکاری مشترک در تمام امور آموزشی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های مشترک در حوزه چاپ،کسب و کار، برندینگ، اجرای پروژه‌های مشترک فرهنگی و هنری بحث و تبادل نظر شد.
 
از دیگر موضوعاتی که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است می‌توان به برگزاری رویدادهای مورد توافق طرفین مانند استارتاپ‌ها، حمایت از ایده‌های نو، استفاده از فضای مشترک در اجرای برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد.
 
در ابتدای این نشست، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در سخنانی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌ها در صنعت چاپ، بحث آموزش نیروی انسانی است، گفت: در این زمینه اتحادیه چاپخانه‌داران بنا دارد با کمک مرکز آموزش علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران، گام نخست را برای اجرایی کردن برنامه‌های آموزشی صنف چاپ بردارد.
 
وی ادامه داد: طی این یکسال نیاز به آموزش در صنعت چاپ را بارها احساس کردیم و در بازدید از مراکز مختلف خلا ء آموزشی به وضوح دیده می‌شود و اتحادیه طبق برنامه‌ریزی‌های خود موضوع آموزش را دنبال می‌کند.
 
ابوالحسنی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب مرکز علمی کاربردی شماره 30 تهران، عنوان کرد: در این زمینه امیدواریم استفاده از سرفصل‌ها و مباحث آموزشی موجود در این حوزه سرآغاز  فعالیت‌های آموزشی اتحادیه چاپخانه‌داران قبل از سال جدید باشد.
 
در ادامه این نشست، مهدی توکلی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران نیز در سخنانی با تقدیر از تلاش اتحادیه چاپخانه‌داران مبنی بر توجه به موضوع آموزش، گفت: امیدواریم با چنین اقداماتی نقش ماندگاری برای ارتقا و توسعه صنعت چاپ ایجاد شود و این مباحث آموزشی در سیاست‌گذاری‌های کلان اتحادیه موثر باشد.
 
وی افزود: در این زمینه مرکز علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران، در بخش آموزش دانشگاهی، در کنار اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و صنف چاپ قرار دارد و ما امیدواریم در این زمینه بتوانیم خدمت ماندگاری را ارائه دهیم.
توکلی با اشاره به هم‌افزایی در سایه این تفاهم‌نامه توضیح داد: امیدواریم در کنار این اقدامات اثرگذار باشیم و بتوانیم در بحث آموزش صنعت چاپ اثرگذار باشیم.
 

رضا منصوری، استاد دانشگاه و مشاور عالی اتحادیه چاپخانه‌داران در حوزه آموزش نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه تفاهم‌نامه آموزشی میان اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و مرکز  آموزش واحد ۳۰ تهران، بسیار ارزشمند است، گفت: امروز کلیات کار قرار است تصویب شود و در نشست‌های آینده باید درباره شیوه‌های اجرایی این تفاهم‌نامه، بحث و بررسی شود.
 
وی ادامه داد: این مرکز از سابقه خوبی در حوزه آموزش‌های حوزه چاپ برخوردار است و به دلیل عملیاتی و کاربردی بودن دانشگاه می‌توان از ظرفیت‌های بسیار خوب آن بهره‌مند شد.
 
منصوری با بیان اینکه اتحادیه تلاش دارد در قالب این تفاهم‌نامه اقدامات موثری در بحث آموزش صنعت چاپ انجام دهد، عنوان کرد: آموزش در صنعت چاپ یک موضوع مهم و اصلی است که خوشبختانه در این دوره با حمایت اتحادیه، صنف و مراکز آموزشی همراه بوده است.
 
در پایان نیز منصور شریفی، مدرس رشته چاپ با اظهار خوشحالی از امضای این تفاهم‌نامه، گفت: خوشحال هستم که بعد از فعالیت‌های 54 ساله‌ام در صنعت چاپ و تدریس دانشگاهی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران تا این حد جدی به موضوع آموزش توجه کرده است.
 
وی افزود: بسیاری از استادان و متخصصان این حوزه برای تحقق موضوعات آموزشی و آموزش صنف چاپ در کنار اتحادیه قرار دارند و آرزوی من این است که صنعت چاپ در کشور به صورت علمی فعالیت کند و توسعه یابد.
 
به گزارش ایبنا، این تفاهم‌نامه که از ۲ هفته پس از امضای آن اجرایی می‌شود، یکساله تنظیم شده و  پس از پایان مدت مقرر، در صورت توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها