دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
خیابان جنب آرامگاه فردوسی به نام «ماترا» نامگذاری می‌شود

همزمان با 25 اردیبهشت سالروز بزرگداشت فردوسی، نام یکی از خیابان‌های جنب آرامگاه وی در شهر طوس بنام «ماترا» یکی از شهرهای کشور ایتالیا نامگذاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، سال 1398 طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران شهری مشهد، مقامات دیپلماتیک، شهردار ماترا و مقامات ایتالیایی در بخش جدید شهر ماترای در ناحیه باسیلیکاتا در جنوب کشور ایتالیا ، خیابانی به نام خراسان نامگذاری و سردیس فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی نیز در آن جانمایی شد.

اکنون قرار است در پاسخ به این حرکت فرهنگی، همزمان با 25 اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی خیابانی در نزدیکی آرامگاه وی در شهر طوس خراسان، «ماترا» نامگذاری شود و تابلویی از خیابان ماترا ایتالیا رونمایی شود.

ماترا، شهری در جنوب ایتالیا به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ این شهر باستانی در دل صخره ها بنا شده و دارای قدیمی ترین غارهای مصنوعی جهان است که هرسال تعداد بسیاری از گردشگران جهان را به خود جذب می کند.

در حال حاضر خیابانی به نام تهران، سردیسی از ابوالقاسم فردوسی و خیابانی به نام خراسان،در شهر ماترا باعث شده است که مردم ایتالیا با نماد‌هایی از فرهنگ، تمدن و ارزش‌های ایرانی از نزدیک آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها