چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
تدوین و چاپ کتاب «از لنده تا تکریت»

کتاب «از لنده تا تکریت» با حمایت مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان از چاپ خاطرات خودنوشت سیدحجت هاشمی از آزادگان دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان از لنده تا تکریت با حمایت مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این اداره‌کل به چاپ می‌رسد.

سرهنگ امیرعباس آسمند افزود: سیدحجت هاشمی در این کتاب در پنج بخش، خاطرات چهارمین اعزام خود به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را که به اسارت وی منتهی شد، با قلمی شیوا و روان به رشته تحریر درآورده است.

سرهنگ آسمند اضافه کرد: در بخش اول این کتاب به نحوه ایجاد انگیزه برای اعزام و حال و هوای دوره جوانی، در بخش دوم به استقرار در خط مقدم و حوادث مربوط به آن، در بخش سوم به نحوه اسارت و مقاومت در دژ خندق، در بخش چهارم به اتفاقات زندگی اردوگاهی در عراق و در بخش پنجم کتاب به روز‌های آزادی و پس از اسارت پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب هم‌اکنون در مرحله صفحه‌آرایی قرار دارد، ادامه داد: این کتاب از طریق سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کارشناسی و ممیزی شده و مجوز چاپ را کسب کرده است و در آینده‌ای نزدیک با حمایت این اداره‌کل چاپ و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس: با بیان اینکه امسال چاپ ۶۰ عنوان کتاب در دستور کار قرار گرفته این بنیاد قرار گرفته است گفت: از این تعداد، ۲۶ عنوان به چاپ رسیده و ۲۷ عنوان نیز در حال طی فرآیند‌های چاپ است و تاپایان امسال چاپ و به بازار نشر عرضه می‌شود.

سرهنگ آسمند افزود: این کتاب‌ها در قالب‌های مختلف زندگینامه و خاطرات شهدا، تاریخ شفاهی رزمندگان، اسناد دفاع مقدس، پژوهش، شعر، داستان و نقاشی کودک وغیره به چاپ می‌رسد و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها