دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
تخفیف کتابفروشی کیهان برای افغانستانی‌ها مقیم ایران هم‌زمان با برگزاری پاییزه 1400

مدیر کتاب‌فروشی کیهان گفت: اتباع افغانستانی حاضر در کشور می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با شرایط یکسان با شهروندان ایرانی و همان تخفیف طرح پاییزه کتاب خریداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صفحه اینستاگرامی کتاب‌فروشی کیهان، یکی از کتاب‌فروشی‌های راسته کتاب در خیابان انقلاب، هم زمان با آغاز پائیزه کتاب 1400، در پستی اعلام کرد در این دوره از پائیزه کتاب، دوستان و شهروندان افغانستانی که به‌دلیل نداشتن کد ملی امکان استفاده از تخفیف‌های طرح‌های فصلی را ندارند،  می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با همان تخفیف از کتاب‌فروشی کیهان تهیه کنند.   

 علیرضا محبی، مدیر کتاب‌فروشی کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، درباره این تصمیم و طرح گفت: ایده اولیه طرح از مطلبی در صفحه اینستاگرام امیرمحمد رضایی، از همکاران کتابفروش ما شکل گرفت. این همکار ما با طرح این مساله که دوستان افغانستانی علاقه دارند در طرح پاییزه، کتاب بخرند، اما به‌دلیل نداشتن کد ملی، نمی‌توانند از هموطنان ایرانی که به هر دلیلی تصمیم ندارند از تخفیف‌های طرح پاییزه استفاده کنند، درخواست کرده بود کد ملی‌ خود را در اختیار کتابفروشی‌ها قرار دهند، تا در صورت مراجعه دوستان افغانستانی برای خرید کتاب، از کد ملی و یارانه آن‌ها برای تخفیف استفاده کنند.  

محبی ادامه داد: ایده خام و طرح بحث درباره جمعیت قابل توجهی که در این گونه طرح‌های ملی دیده نمی‌شوند؛ ما را به فکر انداخت؛ اما از آنجا که استفاده از کد ملی هموطنان هم به‌نوعی استفاده از یارانه ملی بود و شاید اختصاص آن به این شیوه درست نبود؛ با مشورت با صاحب ایده در صفحه اینستاگرامی کتاب‌فروشی اعلام کردیم که اتباع افغانستانی حاضر در کشور می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با شرایط یکسان با شهروندان ایرانی و همان تخفیف طرح پاییزه کتاب خریداری کنند.

وی افزود: البته اتباع کشورهای دیگر مانند پاکستان، عراق، ترکیه، یمن، سوریه، لبنان، تاجیکستان و ... هم می‌توانند تخفیف را با همان شرایطی که شهروندان ایرانی کتاب می‌خرند، دریافت کنند.

محبی، درباره محل تامین هزینه این تصمیم عنوان کرد: تأمین هزینه این ایده، را از فروشگاه خود در نظر گرفتیم؛ یعنی تصمیم گرفتیم از سود فروشمان صرف‌نظر کنیم و همان تخفیف را به عزیزان اتباع حاضر در کشورمان ارائه دهیم.

مدیر کتاب‌فروشی کیهان با بیان اینکه از دیروز که پست را منتشر کردیم تا به الان چند مورد مراجعه داشتیم و استقبال شده است، اضافه کرد: فارغ از اینکه این طرح استقبال شود یا خیر، مهم‌ترین هدف ما این بود که شرایط یکسان و به‌نوعی تسهیل‌گری برای دوستان افغانستانی باشد که با ما در یک سرزمین زندگی می‌کنند و یک مقدار شرایط سختی دارند. 

وی در پایان گفت: درست است که کتاب‌فروشی‌ها هم شرایط سختی دارند و اگر بخواهند چنین تصمیمی را اجرایی کنند، کل سود فروشگاه از بین می‌رود؛ اما از کتابفروشی‌های دیگر هم دعوت می‌کنم اگر برایشان  مقدور است و می‌توانند چنین شرایطی برای اتباع سایر  کشور‌ها داشته باشند، حتما همکاری کنند؛ زیرا همدلی بیشتری بین مردم ملت‌ها ایجاد خواهد کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها