یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
پاتوق کتاب مدرسه در مشهد شروع به فعالیت کرد

بزرگترین شعبه «پاتوق کتاب مدرسه» ظهر امروز با بیش از ۱۳ هزار جلد کتاب در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، بزرگترین شعبه «پاتوق کتاب مدرسه» در کشور ظهر امروز با حضور تعدادی از دانش آموزان، رییس پاتوق کتاب کشور و معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
 
رییس پاتوق کتاب کشور در این مراسم گفت: در حال حاضر ۳۶ شعبه پاتوق کتاب درحوزه‌های مختلف در سطح کشور فعال هستند که بیشترین و بزرگترین پاتوق کتاب، در خراسان رضوی و مشهد در حال فعالیت است.
 
سید سراج الدین جزائری، همکاری، هم‌افزایی، هم‌دلی وهم‌آهنگی مسئولین مربوطه در موضوعات اقتصادی وفرهنگی را برای ترویج و آموزش وپرورش کودکان ونوجوانان ضروری دانست.

وی ادامه داد: معرفی و در دسترس قرار دادن کتاب و رساندن کتاب‌های غیردرسی مطلوب و خوب به فروشگاه‌ها و مدارس باید از مهمترین فعالیت‌ها برای آشنایی کودکان با کتاب باشد.
 


جزائری افزود: مشهد مقدس با توجه به وجود حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اولین شعبه پاتوق کتاب را بعد از تهران و قم از سال ۱۳۹۱ داراست و سهم بزرگی در تلاش برای عرضه محصولات فرهنگی در کشور دارد.
 
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم از اتفاق‌های مفید در جامعه را افتتاح فروشگاه و پاتوق‌های کتاب برای کودکان، نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

حسین شادکام گفت: سه پاتوق کتاب در مشهد با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و کسب خلاقیت‌های کودکان، در خیابان بهجت، خیابان بهار و هم‌اکنون در زیر گذر پارک ملت مشهد فعالیت می‌کنند.
 


مرتضوی مدیر پاتوق کتاب مدرسه شعبه مشهد نیز در این مراسم گفت: در این پاتوق بیش از ۱۳ هزار عنوان کتاب شامل رمان، روانشناسی، تاریخ، شعر، خانواده، ازدواج، کودک و نوجوان در فضایی بالغ بر ۱۲۰۰ مترمربع دارای آب‌نما، فصای سبز، کافه کتاب وجود دارد.
 
وی ادامه داد: تهیه کتاب‌های درخواستی، تعویض کتاب کهنه با نو، شرکت در طرح‌های تخفیفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تور کتاب‌گردی، طرح برگشت کتاب‌های خریداری شده، ارایه بُن به مجموعه‌های فرهنگی، در اختیار گذاشتن کتاب امانی جهت برگزاری نمایشگاه از برنامه‌هایی است که در این حوزه پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها