چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
ارسال 200 اثر به جشنواره ادبی «شهری در آسمان» در زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان از ارسال 200 اثر به جشنواره شعر و داستان خبر داد و گفت: 150 اثر در قالب شعر و 50 اثر در قالب داستان ارسال شده است.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نخستین جشنواره شعر و داستان «شهری در آسمان» بر اساس رویدادها و وقایع مهم و تأثیرگذار زیست بوم در محورهای شخصیت‌های تأثیرگذار در شکل‌گیری جریان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: نخستین جشنواره استانی «انقلاب اسلامی در آئینه شعر و داستان» با هدف کشف استعدادهای استانی در این دو رشته ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از محوریت‌های این جشنواره، نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب، وقایع مهم تاریخی انقلاب در استان، تأثیر حماسه حسینی در قیام مردم زنجان بر علیه رژیم طاغوت است، اضافه کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و منطقه‌ای و جهانی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و برجسته کردن ارزش‌های معنوی و خانواده و سبک زندگی از دیگر محوریت‌های این این جشنواره است.

نعمتی تصریح کرد: سیمای زن امروز با الگوپذیری از سیره و شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س)، حجاب و عفاف، ازدواج، همسرداری حضرت فاطمه زهرا (س)، فرزند خوب، مادر نمونه و همسر مهربان نیز از دیگر موضوعاتی است که در این جشنواره مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو بخش شعر و داستان 200 اثر بود، اضافه کرد: از کل آثار 150 اثر در قالب شعر و 50 اثر در بخش داستان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه داوران این جشنواره در بخش داستان، ساسان ناطق و تیمور آقامحمدی و در بخش شعر، قربان ولیی و علی داودی هستند، اضافه کرد: همچنین محمدعلی خامه‌پرست، حسن پاکزاد و رضا اسمخانی، دبیران این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره از نفرات برتر هر بخش با حضور مسؤولان تجلیل خواهد شد.

نعمتی ادامه داد: در مراسم اختتامیه این برنامه ادبی از برگزیدگان مسابقه عکس «رأی اولی‌ها» و پویش ادبی تک جمله‌ای «من رأی می‌دهم زیرا...»، که در راستای ترغیب و تشویق مشارکت‌کنندگان برای حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه برگزار شد، هم تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها