یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
25 کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی صاحب «خانه مهارت» می‌شوند

پیرو عقد تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی «خانه مهارت» در کتابخانه‌های عمومی استان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان‌جنوبی با حضور محمود حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی و محمدعلی عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با هدف همکاری‌های این دو دستگاه در حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و اشتراک منابع اطلاعاتی و تجربیات برگزار شد.

محمود حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی در این خصوص عنوان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه همسو با سیاست‌های کلان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاهی اجتماعی و فرهنگی است.

به گفته وی بر اساس این تفاهم‌نامه، دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در قالب برنامه «خانه مهارت» در کتابخانه‌های عمومی به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به این که در گام اول 25 کتابخانه روستایی مد نظر قرار گرفته است، ادامه داد: پس از نیاز سنجی توسط مسئول کتابخانه با همکاری دهیاری و شورای هر روستا، 3 اولویت آموزشی مشخص خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با تاکید بر این که هدف از این طرح، مشارکت کتابخانه ها در توسعه کارآفرینی است، بیان کرد: اکثر روستاهای استان فضایی برای برگزاری دوره های مهارت آموزی ندارند و می توان از فضای کتابخانه برای تحقق این امر استفاده کرد.

محمود حاجی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های کلان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عقد تفاهم نامه با سایر دستگاه ها ی موثر در امر کارآفرینی و استفاده از فضای کتابخانه ها از برنامه های آتی این اداره کل خواهد بود.

شایان ذکر است برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره و نشست‌های تخصصی و عضویت نیم‌بهای پرسنل و کارآموزان معرفی شده از طرف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در کتابخانه های عمومی خراسان‌جنوبی از دیگر بخش‌های مورد تعهد طرفین در این تفاهم‌نامه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها