دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
افزایش 25 درصدی میانگین قیمت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: میانگین قیمت کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی 1400-1401 نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف 25 درصد افزایش یافته است.

حسین حسنلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: ثبت‌نام برای دریافت کتاب‌های درسی از فروردین امسال آغاز شده و تا خردادماه ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم، از ۲۲ فروردین‌ تا ۲۲ خرداد سال جاری می‌توانستند ثبت سفارش کنند، گفت: زمان ثبت‌نام برای دریافت کتاب درسی برای دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیرماه تا ۱۶ شهریورماه تعیین شده است.

حسنلو با بیان اینکه همه مراحل ثبت کتاب‌های درسی به صورت اینترنتی و از طریق سایت انجام می‌شود، تصریح کرد: زمان اصلاح ثبت سفارش نیز که از 12 تیرماه آغاز شده، تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

معاون پشتیبانی و مدیریت توسعه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان در ارتباط با قیمت کتاب‌ها نیز گفت: طبق بررسی که کردیم، میانگین قیمت کتاب‌ها نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف ۲۵ درصد افزایش داشت.

وی در ارتباط با توزیع کتاب‌های درسی نیز گفت: همه کتب درسی از طریق این اداره‌کل در اختیار مدارس و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

حسنلو با اشاره به اینکه از چند سال قبل ثبت سفارش کتاب از طریق سایت انجام می‌شود و دیگر توزیعی در کتابفروشی‌ها انجام نمی‌شود، افزود: امسال نیز روند توزیع کتب درسی همانند سنوات گذشته و از طریق مدارس انجام خواهد شد.

معاون پشتیبانی و مدیریت توسعه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان ۱۹۰ هزار دانش‌آموز دارد، اضافه کرد: در ایام کرونا، محتوای آموزشی با هدف پشتیبانی از آموزش‌ها توسط معلمان، سرگروه‌های آموزشی و نیز نیروهای اداری اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تولید و تدریس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها