یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
«مسیح اسلام» به بیان فضائل مولا علی(ع) در منابع اهل سنت می‌پردازد

کتاب «مسیح اسلام» که به تازگی از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است، گام‌به‌گام در قالب روایات و داستانک و با بیانی ساده و قابل فهم به بیان فضائل مولا علی(ع) در منابع اهل سنت می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی قهرمانی، نویسنده توانمندی است که با تسلط و مطالعه دقیقش بر منابع دست اول تاریخی، روایتی داستانی و خوش‌خوان برای عموم مردم از تاریخ اهل بیت(ع) ارائه می‌کند. «فاطمه علی است»، (کتابی داستانی در حوزه سبک زندگی)، تجربه‌ای خوب و دلنشین قهرمانی با انتشارات کتاب جمکران بود. کتابی که با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو و 30 هزارمین نسخه آن به‌چاپ رسید.
 
علی قهرمانی و کتاب جمکران در آستانه عید غدیر، «مسیح اسلام» را رونمایی و روانه بازار نشر کردند. این کتاب 200 صحفه‌ای حاصل تلاش چندین ساله نویسنده و مطالعه، تحقیق و پژوهش او از 300 منبع اهل سنت بوده است. «مسیح اسلام» عرض ارادتی محققانه و ادیبانه به ساحت مولا امیرالمؤمنین(ع) و ذکر فضائل وصی رسول خدا در منابع اهل سنت است.
 
در مراسم رونمایی این اثر ارزشمند که در مسجد مقدس جمکران و با حضور حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، حجت‌الاسلام علی قهرمانی با اشاره به ویژگی‌های مسیح اسلام گفت: این کتاب به خرده‌روایت‌های داستانی مربوط به دوران صدر اسلام، یعنی دوران محمد(ص) و علی(ع) می‌پردازد. زمانی که علی سیزده‌ساله به‌عنوان جانشین محمد نبی(ص) انتخاب می‌شود و بیست سال بعد در غدیر خم و حجة‌الوداع، نبی مکرم اسلام(ص) رسالتش را با خبر جانشینی آن حضرت تکمیل می‌کند. کتاب، گام‌به‌گام در قالب روایات و داستانک و با بیانی ساده و قابل فهم به بیان فضائل مولا علی(ع) در منابع اهل سنت می‌پردازد.
 


استفاده مناسب و متقن از منابع شیعه و سنی با رویکرد تقریبی و وحدت‌بخش حول محور امام علی(ع) و همچنین قلم تاریخی اما خوش‌خوان در کتاب «مسیح اسلام»، می‌توان این کتاب را کتابی قابل تأمل و خواندنی برای عموم محبان و عاشقان مولا دانست.
 
خوانش بخش‌هایی از کتاب توسط حاج‌عباس حیدرزاده، مداح اهل بیت(ع) و سیدجواد شرافت و سیداحمد علوی، از شاعران آیینی از دیگر بخش‌های مراسم رونمایی کتاب «مسیح اسلام» بود.
 


همچنین مراسم جشن امضای کتاب با استقبال بسیار خوب زائران و علاقه‌مندان برگزار شد و حاضران به تبادل نظر و گفت‌وگو در رابطه با «مسیح اسلام» با نویسنده پرداختند. این کتاب در 200 صفحه و با دو جلد شومیز و سخت و با قیمت 30 هزار تومان روانه بازار شد و در ایام عید غدیر این اثر با 30 درصد تخفیف در سایت کتاب جمکران عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها