شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کتاب «مجموعه آثار نمایشنامه‌نویسان استان یزد» رونمایی شد

کتاب «مجموعه آثار نمایشنامه‌نویسان استان یزد» با حضور مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کتاب «مجموعه آثار نمایشنامه‌نویسان استان یزد» با حضور قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد در این شهر رونمایی شد.

این کتاب به قلم محمدرضا ابوالحسنی، محمدرضا امیرخانی، وجید آبرود، محمد تقی احتیاط، مجید جوادیان‌زاده، حامد حکیمی اصل و سعید شهریار به نگارش درآمده است.

مدیر کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت: امروز خوشبختانه شاهد تمایل بخش خصوصی به ورود به عرصه تئاتر است که نمونه آن ایجاد زیر ساخت‌های هنر نمایشی و ایجاد سالن تئاتر است.
 
مجید جوادیان‌زاده افزود: اگر بتوانیم به عنوان بخش دولتی، حمایت‌های لازم را به بخش خصوصی داشته باشیم، می‌توانیم گامی در جهت گسترش فعالیت‌‌ها و تشویق دیگران در این زمینه برداریم.
 
قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر می‌خواهیم تئاتر رونق پیدا کند معتقدیم که بایستی بخش خصوصی به کمک دولت بیاید.
 
وی افزود: خانواده تئاتر کشور حدود 300 هزار نفر هستند که ما سعی داریم حمایت‌های لازم را این این قشر داشته باشیم.
 
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاکید ما بر نمایشنامه است و درخواست داریم که نویسندگان نمایشی طرح‎های خود را ارائه دهند تا از آنها حمایت های لازم را داشته باشیم.

آشنا گفت: ما سقفی در حمایت از طرح‌های نمایشنامه‌نویسان نداریم و سعی داریم به طور کامل از این بخش حمایت کنیم.
 
وی افزود: هنر تئاتر هنر اندیشه‌ورز است که وظیفه ما حمایت از این بخش است و باید بیشتر به این بخش توجه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط