سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
انعقاد تفاهمنامه میان ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی اردبیل

با هدف فرهنگ‌سازی برای مطالعه، تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از امضای تفاهم‌نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف فرهنگ‌سازی برای مطالعه و همکاری فیمابین خبر داد.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی هر دو مجموعه، اظهار کرد: قرار بر این است که با رویکرد بهره‌وری توأمان از ظرفیت‌های طرفین به منظور اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد مردم و امکان شرکت گسترده جامعه کتابخوان در طرح‌های فرهنگی نهاد، به‌ویژه مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی، با یکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.

وی افزود: سوق دادن اقشار مختلف جامعه به مطالعات غیردرسی با اجرای طرح‌های خلاقانه، توانمندسازی عموم مردم با همه‌گیر کردن امر مطالعه، زمینه‌سازی برای عضویت اقشار مختلف و استفاده از منابع مکتوب کتابخانه‌های عمومی، از اهداف مهم و محورهای اصلی مورد توجه این تفاهم‌نامه است.

رضاقلیزاده، تسهیل امکان استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای میزبانی رخداد‌های فرهنگی- هنری، عضوگیری رایگان کارکنان و اعضای خانواده کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی غرفه و تأمین قفسه کتاب، نشریه و تجهیزات کتابخانه‌ای، از اهم تعهدات کتابخانه‌ها بوده و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مساعدت در تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی، جزو تعهدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی که در مرکز استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران برگزار می‌شود، از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که در این قرار مورد توجه قرار گرفته است.

به اعتقاد وی، استفاده از ظرفیت‌های موجود  در جلسات انجمن در پشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی موثر بوده و  لازم است برای اجرای جشنواره‌های فرهنگی و کتابخوانی و نیز توسعه زیرساخت‌ها، از ظرفیت اعضای حقیقی و حقوقی انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی در مرکز استان و شهرستان‌ها استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها