چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
ابتکار کتابفروش مشهدی در ارائه تسهیلات «بهارانه کتاب» به مهاجران

طرح «بهارانه کتاب» در کتابفروشی «آنجا» در منطقه غرب مشهد برای مهاجران بدون نیاز به ارائه کد ملی اجرا می‌شود.

آرش رمضانی مسئول کتابفروشی «آنجا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب که توسط وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی و به‌همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود، یکی از طرح‌های مفید و مناسب در حوزه ترغیب مردم برای حضور در کتابفروشی‌ها و خرید کتاب است؛ البته یک تبعیض کوچک در درون این طرح وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه در این طرح‌ها، ارائه کد ملی و شماره تلفن همراه ضروری است، اضافه کرد: مهاجرین که امکان ارائه کد ملی را ندارند، متاسفانه امکان استفاده از این طرح را ندارند که این، به نوعی تبعیض محسوب می‌شود.
 
رمضانی با اشاره به اینکه کتابفروشی «آنجا» که به عنوان یک کتابفروشی محلی در ابعاد بسیار کوچک فعالیت می‌کند، سعی کرده است در این طرح‌های فصلی، این موضوع تبعیض را از بین ببرد، ادامه داد: در این کتابفروشی تخفیف 20 درصدی طرح بهارانه کتاب برای عزیزان مهاجر بدون نیاز به ارائه کد ملی در نظر گرفته می‌شود.
 
مسئول کتابفروشی «آنجا» درخواست کرد: مناسب است دولت نیز برای طرح‌های آینده برای موضوع کد ملی و مهاجران فکری بکند.
 
رمضانی همچنین با اشاره به استقبال مهاجرین از این حرکت در این کتابفروشی، گفت: در طرح فصلی گذشته نیز این حرکت کتابفروشی «آنجا» اجرا شد و در این فصل نیز چند کتابفروشی دیگر در مشهد به اختصاص تخفیف 20 درصدی به مهاجرین بدون نیاز به ارائه کد ملی پیوستند.
 
اضافه می‌شود، کتابفروشی «آنجا» در بلوار دندانپزشکان مشهد واقع شده است.‌
 
طرح «بهارانه کتاب 1400» از 17 تا 24 خردادماه در کتابفروشی های عضو طرح در حال اجراست و علاقمندان به کتاب می‌توانند با تخفیف 20 درصدی تا سقف مجاز خرید برای هر خریدار 200 هزار تومان با در دست داشتن کارت ملی در چند نوبت و از چند کتابفروشی کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان را خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها