چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
9 کتابخانه عمومی استان زنجان میزبان برگزاری انتخابات هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی و نشست‌های روشنگری در بحث انتخابات گفت: در این دوره 9 کتابخانه عمومی استان میزبان انتخابات هستند.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای دعوت عموم مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات برنامه‌های مختلفی در این حوزه از سوی کتابخانه‌های عمومی استان در حال اجراست.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی با محوریت انتخابات بیان کرد: این مسابقه کتابخوانی در راستای ایجاد شور انتخاباتی و با هدف ایجاد بصیرت عمومی نسبت به موضوع انتخابات با محوریت کتاب «انتخابات، لیله القدر نظام اسلامی» برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین از تولید محتوا در حوزه انتخابات از سوی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: برگزاری نشست مجازی با موضوع انتخاب اصلح و بیان ویژگی‌های کاندیدادهای اصلح از دیگر برنامه‌هایی است که در آستانه انتخابات در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی استان تلاش کرده از ظرفیت فضای مجازی در راستای ایجاد شور انتخاباتی استفاده کند، افزود: خوشبختانه استقبال از این برنامه به‌ویژه از سوی رای اولی‌ها بالا بوده است.

نیک‌بخش از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در بخش انتخابات را فراهم‌ ساختن فضای کتابخانه‌ای برای برگزاری انتخابات اعلام کرد و گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده در این دوره 9 کتابخانه عمومی استان میزبان برگزاری انتخابات خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در این روز کتابداران خواهند بود، اضافه کرد: هم اکنون نیز بحث ضدعفونی کردن این اماکن و همچنین تجهیز سالن‌ها برای برگزاری انتخابات در حال انجام است و در روز انتخابات نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی زیر نظر ستاد انتخابات و وزارت کشور اجرایی خواهد شد.

وی درباره فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان نیز گفت: بخش عضوگیری و همچنین امانت‌دهی کتابخانه‌ها فعال است، اما سالن‌های مطالعه همچنان تعطیل است و مجوز بازگشایی آنها صادر نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها