شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
مسابقه کتابخوانی «انتخابات، لیله القدر نظام اسلامی» برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با هدف افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، مسابقه کتابخوانی «انتخابات، لیله القدر نظام اسلامی» در استان زنجان برگزار می‌شود.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای دعوت عموم مردم به مشارکت در انتخابات و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه مسابقه کتابخوانی «انتخابات، لیله القدر نظام اسلامی» در استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد شور انتخاباتی و بصیرت عمومی نسبت به مسأله مهم تعیین سرنوشت و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه کتاب «انتخابات، لیله القدر نظام اسلامی» حاوی مجموعه نظرات، رهنمودها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در استان زنجان است، گفت: این کتاب حاوی مجموعه نظرات، رهنمودها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ انتخابات در نظام مردم‌سالاری اسلامی است که طی یک دوره ی ۲۲ ساله از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۰ و در مقاطع مختلف بیان شده است.

نیک‌بخش گفت: علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند از اول خرداد تا ۱۰ تیرماه سال ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه مسابقات کتابخوانی Samakpl.ir، ضمن دسترسی به فایل Pdf این کتاب، در این مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از همکاری بنیاد شهید استان در برگزاری این مسابقه کتابخوانی خبر داد و گفت: در پایان به 2 نفر مبلغ 3 میلیون ریال، 3 نفر دو میلیون ریال و 8 نفر مبلغ یک میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول ایام کرونا مسابقات کتابخوانی مختلفی توسط این اداره کل برگزار شده است، اضافه کرد: مسابقات کتابخوانی «ققنوس فاتح»، «عبد شکور»، «آزادی معنوی»، «مسابقه کتابخوانی نماز» از جمله آن بوده است.

نیک‌بخش با اشاره به مشارکت قابل توجه شهروندان در مسابقات کتابخوانی افزود: خوشبختانه شیوع ویروس کرونا تاثیری در بحث مطالعه کتاب نداشته و آمارها گواه این است که مردم استان زنجان اهل مطالعه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌ها در این ایام کم نشده و اغلب اعضا درخواست تمدید عضویت داشتند، بیان کرد: همچنین میانگین حضور اعضا در برنامه‌های مجازی کتابخانه‌ها نیز قابل قبول بوده است.

وی تصریح کرد: طبق آمار در حال حاضر 86 هزار نفر معادل 8.5 درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها