سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
صالحی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌کاشانی را تسلیت گفت

آیت‌الله سیدمحمد حسینی کاشانی، پدر سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر اثر کهولت سن درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله سیدمحمد حسینی کاشانی از شاگردان امام خمینی (ره)، دیروز 6 اردیبهشت 1400 مصادف با 13 رمضان بر اثر کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.
 
مرحوم حسینی‌کاشانی نماینده دوره اول مجلس خبرگان رهبری، از اساتید حوزه علمیه قم و پدر همسر حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و پدر سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بود.
 
آیت‌‌الله حسینی کاشانی در سال 1313 در کاشان متولد و تحصیلات خود را در همان شهر آغاز کرد. سپس عازم قم و درس فقه را در این شهر ادامه داد. وی چند سالی را هم در نجف در درس علمای این شهر حضور داشت و پس از بازگشت به قم تحصیل و تدریس علوم دینی را در حوزه علمیه آنجا ادامه داد.
 
در پی درگذشت این عالم ربانی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سیدموسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و فرزند زنده‌یاد آیت‌الله سیدمحمد حسینی کاشانی، پیام تسلیتی به این مضمون صادر کرد:
 
خبر درگذشت پدر بزرگوارتان، فقیه ربانی ابوالشهید مرحوم آیت‌الله سیدمحمد حسینی کاشانی در ایام مبارک ماه رمضان موجب تاسف و تاثر شد. فقدان این عالم والامقام را، که از امام راحل و مراجع بزرگوار حوزه بهره وافر برد و سالیان سال در تربیت حوزویان کوشید و در اخلاق و فضیلت ممتاز بود، به جنابعالی، خانواده محترم و بیت شریف ایشان و نیز شاگردان و علاقه‌مندان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم. از خداوند منان برای آن فقید سعید رحمت واسعه و غفران الهی و برای جنابعالی و بازماندگان مکرم صبر و اجر مسالت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها