چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
تمدید مهلت شرکت در چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره سراسری داستانک به زبان کُردی تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

سیامند جوانبخت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: چهارمین جشنواره  داستانک کُردی «هاژه»، با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و شهرستان مهاباد برگزار می‌شود. داستان‌نویسان در سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در قالب داستانک کُردی با موضوع آزاد با یکی از گویش‌های زبان کُردی بە این جشنوارە ارسال کنند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره اینترنتی داستانک به زبان کُردی، با توجه به مشکلات موجود در زمینه شیوع دوباره ویروس کرونا برای ارسال آثار به مدت یک ماه تمدید شد و‬ شرکت‌کنندگان تا 31 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فرصت دارند تا داستان‌های خود را به این جشنواره ارسال کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد ادامه داد: علاقه‌مندان آثار خود را با فرمت word، فونت Unikurd و اندازه ۱۴ به نشانی festival.haje@gmail.com ارسال کرده و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال اطلاع رسانی Festival_Haje@ مراجعه کنند.

جوانبخت گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط هیات داوران بررسی می‌شود و از بین آنها، پنج اثر برتر انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای جوایز نقدی و لوح مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: در آخرین دور این جشنواره در سال 1399 در مجموع 302 اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از تطبیق آثار با شرایط و چهارچوب‌های تعریف شده، تعداد 247 اثر از 136 داستان‌نویس به بخش داوری راه یافت که داوران پس از آنالیز آثار، 5 اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند، همچنین 21 اثر نیز شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها