سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تفسیر امیرالمؤمنین(ع) برای اولین‌بار در جهان اسلام منتشر می‌شود

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمؤمنین امام علی(ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن که ذیل هر صفحه از قرآن، احادیث تفسیری امام علی(ع) درج شده است، برای اولین‌بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و به زودی توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ این تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از ۱۰۰۰ صفحه منتشر می‌شود که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی(ع) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه امامان نیز استفاده شده (یعنی بیش از ۶۰۰۰  حدیث) که بیش از  ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی(ع) است و الباقی در زمره احادیث اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت است.
 
در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن؛ متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دو سویه یعنی: قرآن و عترت در کنار هم بهره‌مند شود. همچنین از ویژگی‌های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی است.
 
در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه‌شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم مخصوصاً قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمان کاملاً قابل استفاده است.
 
«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمؤمنین امام علی(ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم  به کوشش محمدرضا اوحدی برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و به زودی توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر می‌شود.

پیش از این استاد اوحدی با آثاری چون 1001 نکته از زندگی امیر المؤمنین(ع)، 1001 نکته از زندگانی حضرت مهدی(عج)، 1001 فضیلت از امیرالمؤمنین(ع) در کتب اهل سنت، 1001 نکته از ولایت امیرالمؤمنین(ع)، 1001 نور از فضایل امیرالمؤمنین(ع)، 1001 پرسش و پاسخ از امیرالمؤمنین(ع) و ده‌ها اثر تحسین شده دیگر به جامعه کتابخوان معرفی شده است.
 
علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر ارزشمند بعد از انتشار می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی(https://nashreshahidkazemi.ir/) و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها