سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
بیژن اشتری به دلیل مشکلات قلبی تحت درمان است

بیژن اشتری، مترجم کتاب‌های تاریخ جهان با عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده و مراحل درمان را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکی از دوستان بیژن اشتری از بستری شدن این مترجم در بیمارستان برای عارضه قلبی خبر داد. وی گفت: اشتری برای مشکلات قلبی به بیمارستان مراجعه کرد و اکنون تحت درمان است و مراحل درمان را طی می‌کند.

بیژن اشتری متولد سال ۱۳۴۴ در تهران و کارشناس ‌ارشد میکروب‌شناسی است که در زمینه‌ سینما و تاریخ جهان به کار ترجمه مشغول است. وی طی دو دهه اخیر روی تاریخ شوروی متمرکز شد و در واقع به تاریخ کمونیسم و استبداد در بلوک شرق پرداخت. مجموعه آثاری هم که در نشر ثالث به چاپ رساند، زندگینامه‌هایی است از لنین، تروتسکی، استالین، بوخارین و دیگر رهبران انقلاب اکتبر.

وی بر این باور است که خواندن کتابی‌هایی مانند زندگی‌نامه‌ شخصیت‌های سیاسی نیازمند یک‌سری پیش‌نیاز از نظر فکری و مطالعاتی است؛ مثلاً برای فهمیدن کتابی درباره استالین لازم است اطلاعاتی از تاریخ روسیه و شوروی داشته باشید، همچنین درباره تاریخ جهان در قرن بیستم بدانید. اگر بخواهید هیتلر را بشناسید به همین منوال است یا اگر به دنبال شناخت گاندی هستید باید آشنایی مختصری با هندوستان داشته باشد تا بتوانید اهمیت این شخصیت را درک کنید.

«تیم برتون»، «سینمای انگلستان»، «فرهنگ سینمای معاصر آمریکا» در دو مجلد، «زندگی‌نامه‌ بیل کلینتون» و «زندگی‌نامه‌ هیلاری کلینتون»، «حرمسرای قذافی»، «فرمانده؛ ونزوئلای هوگو چاوز»، «انور خوجه»، «دختر استالین»، «استالین؛ دربار تزار سرخ»، «لنین»‌، «ادبیات علیه استبداد»، «‌دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند»، «امید علیه امید» و «رفیق؛ زندگی و مرگ ارنستو چه گوارا»  از آثار ترجمه‌ای او هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها