شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
زن 24 ساعته چه چالش‌هایی دارد؟/جزئیات اولویت زندگی‌مان نشوند

کتاب «زن 24 ساعته» به شما یادآوری می‌کند که اگر در زندگی تمام انرژی و زمانتان را صرف مسائل کوچک و بی‌اهمیت کنید، هرگز جایی برای مواردی مثل خانواده، فرزندان و سلامتی که در واقع مهم‌ترین هستند، باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیا فکر می‌کنید می‌توانید همه‌چیز را با هم داشته باشید؟ باز هم فکر کنید، سپس دست از فکر کردن بردارید و کار متفاوتی انجام دهید. در این دنیای تمام‌وقت با مشغله‌های شخصی و شغلی فراوان، زن 24 ساعته خوب می‌داند که مدیریت کل زندگی به معنای داشتن کل آن نیست. آنچه اهمیت دارد، طراحی هوشمندانه زندگی به روشی شاد و رضایتمندانه است. زن 24 ساعته چالش‌هایش را می‌شناسد و آماده است تا به بهترین شکل از زندگی شخصی و کاری‌اش لذت ببرد. او خیر و صلاح خود را در خیر و صلاح کسانی می‌داند که با آن‌ها در ارتباط است. این اشخاص شاید فرزندان، همسر، فامیل، همکاران، رئیس، ارباب‌رجوع‌ها یا افراد دیگر باشند. زن 24 ساعته از چالش‌های پیش‌رو نمی‌هراسد، بلکه از آن‌ها الهام می‌گیرد. او بهترین برنامه‌ریزی‌ها و ابزارهایی را که تأثیر آن‌ها در طول زمان ثابت شده، در اختیار دارد. نگرش‌های صحیح را فرا می‌گیرد و می‌تواند درحالی‌که به زندگی خود ادامه می‌دهد، شادی و سعادت به‌وجود آورد.
 
زن 24 ساعته هم مانند سایر زنان، تحت‌فشار است. در فهرست روزانه‌اش هزار کار دارد که باید انجام دهد. او این موضوع را نیز می‌داند که مدیریت همه آن‌ها به معنای انجام دادن همه آن‌ها نیست، بلکه مدیریت وظایف به این معناست که اگر هدف دلخواه خود را بیش از هر چیز دیگر درنظر داشته باشد، می‌تواند زندگی‌اش را با موفقیت سپری کند.


«زن 24 ساعته» کتابی نوشته چریل لیو چنگ، در سه بخش است؛ «فرصت‌ و باورهای غلط درباره انجام همه کارها»، «انگیزه‌های زن 24 ساعته شاد»، «انقلابی در راه است». در طول تاریخ سابقه نداشته است که فرصت‌های متنوع و پربار هم در محیط کار و هم در آغاز فعالیت شغلی برای زنان به وفور ایجاد شده باشد. چالش مدیریت همه کارها در زندگی، بدون درنظر گرفتن تأهل، یعنی با یا بدون اعضای خانواده، همواره وجود دارد. در بخش اول کتاب، زن 24 ساعته، وضعیت فعلی‌اش را در محیط اطراف ارزیابی خواهد کرد و خواهد آموخت که فرصتی که اکنون در اختیار دارد، چیست و چه مانعی سر راهش وجود دارد.
 
در بخش دوم، پنج انگیزه زن 24 ساعته معرفی و توصیف شده که در واقع هدف اصلی این کتاب است. تأثیر هریک از این انگیزه‌ها به‌طور عملی در مقابل هفت حوزه اصلی زندگی (خانواده، روابط، سلامتی، شغل، تفریح، امور مالی و معنویات) بررسی می‌شود. در این فصل بیان می‌شود که چگونه باید از این پنج انگیزه در زندگی روزمره استفاده کرد.
 
در بخش سوم هم فرصت‌های بیشتری که باعث رشد و شکوفایی می‌شود ارائه شده تا زن 24 ساعته بتواند از انگیزه‌ها استفاده کند. در ادامه نیز درباره نحوه پیشگیری از مشکلات احتمالی توضیحاتی بیان شده است. در این فصل به زن 24 ساعته درباره مسائلی که امکان دارد با آن‌ها روبه‌رو شود، هشدار داده شده و در عین‌حال برای آنکه بتواند با این مسائل کنار بیاید، مهارت‌هایی نیز به او آموزش داده می‌شود. این زن خواهد آموخت که از پیشامدهای پیش‌رو نهراسد و نقشه راه را خودش ترسیم کند.


طرحی از زندگی شاد و رضایتمندانه
«اولین قدم این است که از خودتان بپرسید در پایان روز چه چیزی لبخند بر لبانتان می‌آورد؟ به‌نظر من ارزش یادداشت‌برداری و اندیشیدن درباره آن بسیار دست‌کم گرفته می‌شود. نوشتن مطالب روزمره، اکتشافات پرباری درباره شما، اهدافتان و آنچه می‌خواهید از خود برجای بگذارید، به ارمغان می‌آورد. اولین قدم به‌سوی ایجاد میراثی قدرتمند در زندگی این است که برای فکر کردن برمبنایی هرروزه وقت بگذارید. زیرا اگر شما درباره خودتان اطلاعات به‌دست بیاورید، درباره آنچه برایش ارزش قائل هستید و برایتان اهمیت دارد به نتایجی خواهد رسید و به تدریج متوجه خواهید شد که چه تلاش‌ها و عرصه‌هایی بیشترین رضایت را برای شما در پی خواهند داشت.»


با اولویت‌بندی، ناامیدی و نگرانی را از زندگی دور کنید
«این داستان زیبا به‌خوبی نشان می‌دهد که اولویت‌بندی، احساس ناامیدی و نگرانی را از بین می‌برد. معلمی مقابل دانش‌آموزان ایستاد و شیشه‌ای خالی و بزرگ را از روی میز برداشت و آن‌را با قلوه‌سنگ پر کرد. او از بچه‌ها پرسید: «آیا شیشه پر شده است؟» آن‌ها گفتند: «بله». سپس جعبه سنگریزه‌ها را برداشت و آن‌ها را هم در ظرف ریخت و شیشه را به آرامی تکان داد. سنگریزه‌ها لابه‌لای قلوه‌سنگ‌ها جای گرفتند. او دوباره از شاگردان پرسید که آیا شیشه پر است و آن‌ها جواب مثبت دادند. پس از آن معلم کیسه‌ای شن برداشت و آن‌را به‌درون شیشه سرازیر کرد. او به بچه‌های کلاس نگاه کرد و گفت: «می‌خواهم بدانید که این مصداق زندگی شما است. قلوه‌سنگ‌ها مسائل مهم هستند مثل خانواده، سلامتی و فرزندان و در واقع هر چیزی که آنقدر اهمیت داشته باشد که از دست دادن آن باعث نابودی شما بشود. سنگریزه‌ها مسائل دیگری هستند که در زندگی اهمیت دارند، البته در مقیاس کوچک‌تر. مانند شغل، خانه یا اتومبیل. شن‌ها هر مورد کوچک دیگری را شامل می‌شوند. اگر ابتدا شن‌ها یا سنگریزه‌ها را در ظرف بریزید، دیگر جایی برای قلوه‌سنگ‌ها باقی نخواهد ماند. زندگی هم همین‌طور است. اگر تمام انرژی و زمانتان را صرف مسائل کوچک و بی‌اهمیت بکنید، هرگز جایی برای مواردی که در واقع مهم‌ترین هستند، باقی نخواهد ماند.»
 
نخستین چاپ کتاب «زن 24 ساعته» با ترجمه مریم ناصری در 240 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 56 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات گرایش تازه راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها