چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
حضور ۱۶ محقق خوشنویسی در دومین همایش بین‌المللی کتابت قرآن

احسان پورنعمان دبیر همایش کتابت قرآن کریم با اشاره به حضور ۱۶ محقق حوزه خوشنویسی در دومین دوره همایش بین‌المللی کتابت قرآن، گفت: مقالات ارائه‌شده در سال آینده به صورت مجموعه مقالات پژوهشی به چاپ می‌رسد.

احسان پورنعمان دبیر همایش کتابت قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به دومین دوره همایش بین‌المللی کتابت قرآن کریم، گفت: در دومین دوره همایش بین‌المللی کتابت قرآن کریم مسائل نظری کتابت، تحقیقات و پژوهش‌های این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
 
دبیر همایش کتابت قرآن کریم اضافه کرد: در این دوره ۱۶ نفر از محققان حوزه خوشنویسی از کشورهای ایران، ترکیه، عراق و فرانسه به ارائه مقالات خود با موضوع کتابت قرآن پرداختند و قرار شد این ارائه‌ها در سال آینده به صورت مجموعه مقالات پژوهشی به چاپ برسد.
 
مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم وابسته به مدرسه اسلامی هنر، تصریح کرد: در رویدادی دیگر و همزمان با سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم تحت نظر سازمان اوقاف و امور خیریه در رشته نسخ ایرانی برگزار شد و بیش از ۸۰ نفر از هنرمندان در دو بخش کتابت فاخر و کاتبان جوان به رقابت پرداختند.
 
پورنعمان یادآور شد: اعلام نتیجه و اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه کتابت در ۲۰ اسفندماه و همزمان با اختتامیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
وی ضمن ابراز خرسندی از رویکرد تازه سازمان اوقاف و امور خیریه در پیوند سه امر حفظ، قرائت و کتابت قرآن بیان کرد: امیدواریم با این رویکرد اتفاقات خوبی در احیا و رشد این هنر قرآنی، یعنی کتابت قرآن کریم، رخ بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها