پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
مردم توانستند با اطمینان از نمایشگاه مجازی کتاب خرید کنند

سیدمحمد رضایی با بیان این که مردم با اطمینان و آسودگی خاطر توانستند از نمایشگاه مجازی کتاب خرید کنند، گفت: فضای روانی جامعه به درون‌گرایی تشویق می‌کند که این فضا به نفع کتاب تمام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدمحمد رضایی، مدیر انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی، در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: ایده برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب خیلی خوب و عالی بود و هماهنگی‌هایی که در این زمینه با شرکت ملی پست انجام شد مقبول بوده است و همه این موارد قابل تقدیر است.
 
وی افزود: مردم با اطمینان و آسودگی خاطر توانستند از نمایشگاه مجازی کتاب خرید کنند و برگزاری آن برای ناشران برند و بزرگ خیلی خوب بود چون توانستند کتاب‌های خود را در یک ویترین گسترده بفروشند.
 
رضایی، همچنین درباره استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب، عنوان کرد: فضای روانی جامعه به درون‌گرایی تشویق می‌کند که این فضا به نفع کتاب تمام می‌شود؛ در دوران کرونا در تمام دنیا مردم از کتاب استقبال زیادی کردندو آثار بسیاری تهیه کردند تا در زمان قرنطینه مطالعه کنند، در ایران نیز این موضوع بدون تاثیر نبوده است.
 
این ناشر همچنین تاکید کرد:‌ از سوی دیگر امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار نشد و مردم نتوانستند کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند، البته معتقدم یارانه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته بود توانست مخاطبان زیادی را به سمت این نمایشگاه جذب کند. همچنین فکر می‌کنم تبلیغات در فضای مجازی تاثیر خوبی در جذب مخاطبان داشت.
 
رضایی در پایان گفت: در این زمینه باید آمار و اعداد کتاب‌های خریداری شده توسط مردم آنالیز شود تا به تحلیل درستی از نگاه مردم به بازار نشر و خرید آن‌ها از نمایشگاه دست پیدا کنیم.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا دهم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها