یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
عبدالکریمی خرید سه اثر از نمایشگاه مجازی کتاب تهران را پیشنهاد داد

بیژن عبدالکریمی سه کتاب از تالیفات خود و نشر نقد فرهنگ را به مخاطبان خبرگزاری ایبنا پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیژن عبدالکریمی کتاب‌های «مشرکی در خانواده پیامبر» کار مشترک با حسن محدثی؛ «پرسش از امكان امر دینی در جهان معاصر» و «دختری از شمال شرقی» نوشته کلاریس لیسپکتور را برای خرید مخاطبان از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مناسب دانست.

معرفی اجمالی این کتاب‌ها در ادامه آمده است.

مشرکی در خانواده پیامبر
این کتاب با عنوان فرعی «داستان عاشقانه زندگی ابوالعاص و زینب (دختر پیامبر)» کار مشترک حسن محدثی و بیژن عبدالکریمی، شرح رابطه عاشقانه زینب دختر بزرگ پیامبر با مشرکی به نام ابوالعاص است. این رمان تاریخی می‌کوشد بر اساس مستندات تاریخی تصویر دیگرگونه‌ای از شخصیت پیامبر اسلام ارائه دهد که در روزگار ما به دلیل سیطره اندیشه‌های فرقه‌گرایانه و اندیشه‌های تئولوژیک در خفا باقی مانده است.

این کتاب می‌کوشد تا جایگاه «عشق انسانی» را در روح و احساس پیامبر نشان دهد. این کتاب سعی دارد در فراسوی باورهای اعتقادی و  تئولوژیک و صرفا بر اساس رویکردی پدیدارشناسانه وجوهی از شخصیت پیامبر اسلام را آشکار سازد که در روزگار ما بسیار فراموش شده است.

 

پرسش از امكان امر دینی در جهان معاصر
کتاب «پرسش از امکان امر دینی در جهان معاصر» حاصل تامل بر سرشت و چیستی تفکر و زیست دینی و پرسش از امکان آن در جهان کنونی است. این تاملات در خصوص سه موضوع با یکدیگر مرتبطی صورت گرفته‌اند که هر یک از آن‌ها فصلی از این کتاب را تشکیل داده است. بیژن عبدالکریمی سعی کرده است در این اثر از دیدگاهی پدیدارشناسانه و فلسفی، مخاطب خود را نسبت به چالش عقلانیت مدرن با حیات دینی و معنوی در جوامع امروز آگاه سازد. این کتاب در سال 1397 از سوی نشر نقد فرهنگ منتشر شده است.
 

دختری از شمال شرقی
کتاب «دختری از شمال شرقی» اثر کلاریس لیسپکتور (10دسامبر 1920چچلنیک -9دسامبر1977 ریودوژانیرو) نویسنده و روزنامه‌نگار برزیلی است.

این نویسنده در سال 1966 دچار سانحه‌ای شد که در اثر آن دهه آخر زندگی‌اش را در درد و بیماری سپری کرد و کمی پس از تالیف کتاب پیش رو در گذشت. او و نوشته‌هایش همواره الهام‌بخش ادبیات، مقالات و حتی ترانه‌های برزیلی بودند. او را مهم‌ترین نویسنده یهودی پس از فرانتس کافکا می‌دانند. دختری از شمال شرقی آخرین کتاب و شاهکار کلاریس لیسپکتور محسوب می شود. این داستان موجز، عجیب و فراموش‌نشدنی، داستان مکائبا، دختری از شمال شرق ریودوژانیرو است. کتاب «دختری از شمال شرقی» ترجمه نیایش عبدالکریمی با مقدمه بیژن عبدالکریمی از سوی نشر نقد فرهنگ منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها