شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
رونمایی از «حکمت ناصح» در ابهر

کتاب «حکمت ناصح» مجموعه دست نوشته‌های مرحوم حجت‌الاسلام عبدالحمید ولایتی در ابهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کتاب «حکمت ناصح» مجموعه دست نوشته‌های مرحوم حجت‌الاسلام عبدالحمید ولایتی رونمایی شد.

این مراسم همزمان با بیست و یکمین سالگرد ارتحال ‎حجت‌الاسلام عبدالحمید ولایتی که مصادف با ایام فاطمیه و گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود، با حضور مسؤولان، خانواده مرحوم ولایتی، خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان اهل قلم برگزار شد.

دست‌نوشته‌های مرحوم حجت‌الاسلام حمید ولایتی را نادر معروفی و امین ولایتی گردآوری و انتشارات ضریح آفتاب در مشهد آن را در قالب «حکمت ناصح» منتشر کرده‌ است.

بخشی از کتاب که مختصری از تاریخ ابهر است، نشان شیفتگی وی به این شهر است که همواره با نیکی از آن یاد شده است.

بخش دیگر کتاب نیز شامل نکات درس‌آموزی است که صرفاً برای راهنمایی افراد گفته شده و به شدت از اظهار فضل در آن دوری شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر درباره محتوای این کتاب به خبرنگار ایبنا گفت: دست‌نوشته‌های مرحوم ولایتی به همت فرزند وی حجت‌الاسلام امین ولایتی و نادر معروفی در سه فصل شامل زندگینامه و تاریخ شهر ابهر، نصایح پیر و مجموعه اشعار گردآوری و تدوین شده و توسط مؤسسه فرهنگی ضریح آفتاب مشهد به چاپ رسیده است.

آیسان صادقی افزود: مطالب این کتاب با نام آن کاملاً همسو است زیرا حکمت به یک معنا مطالب راهگشا در زندگی است که به‌نوعی در زیست خود فرد تجربه شده است و از سر نصیحت و خیرخواهی در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به محتوای کتاب «حکمت ناصح» گفت: حکمت، تدبیر یک زندگی خوب برای رسیدن به سعادت و فلاح است و مطالب کلی و انتزاعی نیست، بلکه حاصل درگیر شدن با سختی‌های راه سلوک و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزمره‌ای است که در مسیر حیات طیبه آدمی وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: در این کتاب، مرحوم آقای ولایتی تجربه‌های خود در مبارزه با هوی و هوس را که با هزار رنگ، انسان را در کمند صید خود گرفتار می‌کند، بازمی‌گوید.

یادآوری می‌شود، حجت‌الاسلام عبدالحمید ولایتی از روحانیون برجسته ابهر بود که در دوران حیات خود سهم بسزایی در تقویت روح حماسی و شجاعت در جوانان ابهر داشت. وی در ابتدا به عنوان یک مسئول اجرایی فعالیت داشت، اما پس از گذشت مدتی احساس تکلیف کرده و عمر خود را وقف مسجد و محراب می‌کند. آن مرحوم در ایام آموزش معارف دینی و اسلامی در اغلب مساجد بین دو نماز درباره سیر و سلوک عرفانی سخنرانی کرده و در مجالس خانگی و روضه‌های ویژه بانوان نیز به تبلیغ و ترویج دین اسلام می‌پرداخت. دست‌نوشته‌های حجت‌الاسلام ولایتی نیز برگرفته از حضور وی در این مجالس و مراحل سیر عرفانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها