چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
قیامتی: شعر تراز و تبلور فرهنگ ماست

شب ‌شعر انجمن ‌ادبی استاد محمد قهرمان شب گذشته با حضور جمعی از شاعران و علاقمندان و علیرضا قیامتی شاهنامه‌پژوه و استاد دانشگاه به‌عنوان مهمان ویژه بر بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی بخش ابتدایی این نشست شاهنامه‌خوانی توسط مریم جعفرزاده بود که بخشی از داستان بیژن و منیژه توسط وی خوانده شد و در ادامه سمانه مصدق شاعر روشن‌دل مشهدی به شعرخوانی پرداخت.

در ادامه محمدرضا سرسالاری، شاعر، روزنامه‌نگار و دبیر این نشست ادبی ضمن تشکر از تلاش‌های علیرضا قیامتی در ترمیم جلوخان آرامگاه فردوسی، تصریح کرد: دکتر قیامتی از بانیان این حرکت ارزشمند است. همچنین جشنواره‌هایی که در سال‌های اخیر با موضوع شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود، به همت ایشان است.

مهدی زمانی عضو هیات مدیره خردسرای فردوسی هم در این نشست مجازی گفت: این بیماری همه‌گیر و فراگیر، قلب‌ها را بیشتر از قبل به هم نزدیک کرده و امروز هر کسی متعلق به یک انجمن خاص نیست و تمامی انجمن‌ها دست‌ در دست یکدیگر، فرهنگ و ادب این سرزمین را پیش می‌برند.

زمانی با اشاره به آخرین کتابی که از علیرضا قیامتی به چاپ‌ رسیده است، ادامه داد: در صفحه ۸۱ کتاب «عرفان ایرانی» ایشان به نفی خودپرستی در عرفان ایرانی اشاره کرده است که به‌‌نظرم این رفتار و منش خود ایشان است؛ زیراکه ذره‌ای در وجود ایشان خودپرستی نیست و هرچه در وجود ایشان هست، در خدمت به جامعه خلاصه می‌شود.


در ادامه علیرضا قیامتی قائم‌مقام هیات‌مدیره خردسرای فردوسی در سخنانی با بیان اینکه شعر تراز و تبلور فرهنگ ماست، افزود: بزرگترین افتخار من این است که در کنار بزرگان ادب ایران‌زمین تنها خوشه‌چین‌ بودهام و امیدوارم توانسته باشم در راه اعتلای فرهنگ ایران‌زمین، گامی حتی اندک بردارم.

بیان کرد: شعر ما چکیده تمام غم و شادی ماست؛ ما امیدها و ناامیدی‌ها و معنویت‌هایمان را همواره در طول تاریخ با شعر بیان کرده‌ایم و چه جایگاهی بالاتر از انجمن‌های ادبی که در طول تاریخ درخشیده‌اند و صدای رسای فرهنگ‌ایران زمین بوده‌اند!

وی گفت: انجمن ادبی قهرمان از سرآمدهای انجمن‌های ادبی معاصر است و به‌ویژه امروز که با انجمن سیاوش که طلایه‌دار و پیش‌قراول در شعر است، پیوستگی خجسته و همایونی دارد؛ زیراکه شاعران جوان در کنار اساتید برجسته انجمن ادبی قهرمان می‌توانند بیاموزند و به بالندگی برسند.

اهدای سردیس به علیرضا قیامتی شاهنامه‌پژوه و استاد دانشگاه، شعرخوانی جواد محقق‌ نیشابوری، شاعر نام‌آشنای خراسانی و خوانش شعر زوج هنرمند مشهدی جواد کلیدری و نرگس برهمند از دیگر برنامه‌های این نشست مجازی بود.

اضافه می شود مراسم شعر انجمن ادبی قهرمان با اجرای دکتر محمدرضا سرسالاری هر هفته سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۱ در صفحه‌ی اینستاگرامی خردسرای فردوسی پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها