چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
داوری دومین جایزه ادبی حسین جلال‌پور در بوشهر آغاز شد

با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ادبی غزل (یادبود حسین جلال‌پور)، بیش از ۵۷۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال­‌پور با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: مهلت ارسال آثار به این جایزه ۳۰ آبان سال جاری بود که پس از پایان این مهلت، آثار دسته‌بندی و آماده­‌سازی شدند و در اختیار داوران قرار گرفتند.

حسن فرهادی اعلام کرد: کار داوری این جایزه آغاز شده است و اسامی نامزدهای نهایی روز شنبه یکم دی‌ماه ۹۹ اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۷۰ اثر به دبیرخانه جایزه ارسال شده است، افزود: در بخش غزل­‌های ارسالی ۴۸۸ اثر از ۱۱۷ غزل­‌سرا، در بخش کتاب غزل ۶۴ مجموعه‌ ­غزل و در بخش پژوهش ۲۳ مقاله پژوهشی به دبیرخانه این جایزه رسیده است.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال­‌پور ادامه داد: از آنجا که دبیرخانه جایزه در حدفاصل جایزه اول و این جایزه که دومین دوره آن است، مشغول رصد و پایش کتاب‌­ها و پژوهش­‌های انجام شده در کشور بوده، باید گفته شود که اکثر افرادی که به‌صورت جدی و حرفه­‌ای در عرصه پژوهش و سرایش غزل در حال فعالیت هستند، آثار خود را برای جایزه ارسال کرده‌­اند.

فرهادی تصریح کرد: همانند تمامی جوایز معتبر ملی و بین‌المللی امسال نشان جایزه ادبی جلال‌پور در هر بخش تنها به یک نفر تعلق خواهد گرفت. البته به تمامی نامزدهای بخش نهایی لوح یادبود و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وی در پایان در خصوص نحوه برگزاری آیین پایانی این جایزه یادآور شد: آیین پایانی دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور 12 دی­‌ماه برگزار خواهد شد اما وضعیت کرونا در کشور و استان بوشهر مشخص می‌کند که اختتامیه این جایزه ملی به‌صورت مجازی برگزار شود یا با حضور شرکت­‌کنندگان. جایزه در این خصوص هماهنگ با مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا عمل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها