دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
فعالیت 12 کتابخانه در مساجد شهر و روستاهای میاندوآب

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میاندوآب گفت: در شهرستان میاندوآب ۲۱۸ کانون فرهنگی هنری با ۱۲ کتابخانه مسجدی فعالیت می‌کنند.

آرش قنبری، مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان میاندوآب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت 218 کانون فرهنگی و هنری با 12 کتابخانه مسجدی در این شهرستان، گفت: همچنین همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان میاندوآب طرح ملی «شنبه‌های با کتاب» و «پویش شنبه‌های کتاب مساجد» برگزار می‌شود.
 
قنبری ادامه داد: «شنبه‌های کتاب مساجد» در فضای مجازی با انتشار عکس اعضای کانون به همراه کتاب معرفی شده هر هفته به منظور ترغیب اعضای کانون و به خرید و مطالعه کتاب خوب، و با هدف تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید برگزار می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میاندوآب بیان کرد: تهیه فیلم یک دقیقه‌ای، معرفی کتاب توسط مدیر کانون، امام جماعت، کتابدار یا اعضای کانون و انتشار در فضای مجازی یکی از مناسبت‌ترین روش‌های اجرای طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد به شمار می‌رود و هم‌اکنون طرح ملی «شنبه‌های کتاب» در کانون‌های فعال فرهنگی و هنری و کتابخانه‌های مساجد ازسوی مخاطبان مسجدی در حال انجام است که تا پایان سال ادامه دارد و اجرای این طرح اجتماع اسلامی را به سوی دانایی سوق می‌دهد.

وی در ادامه افزود: تکریم فعالان حوزه کتاب در قالب «سه‌شنبه‌های تکریم» تا پایان هفته کتاب، نشست‌های کتابخوان مجازی، ثبت و بروز رسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه‌های مسجد، مستندسازی از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی (عکس و فیلم ...) و مسابقه و خلاصه نویسی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

قنبری اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روزهای پرالتهاب کرونایی فعالیت خود را تعطیل نکرده‌اند و فعالیتهای مسجد در بستر فضای مجازی با پورتال بچه‌های مسجد در جریان است که این پورتال فعالیت کانون‌ها را رقابتی‌تر کرده، و رقابتی سالم که در حوزه مسجد شکل گرفته است.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میاندوآب افزود: این اقدامات گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان بوده و و از سوی دیگر کتابخوانی از معبر مساجد را در جامعه گسترش می‌دهد، چرا که یکی از اهداف کانونهای مساجد تحقق این امر مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها