سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
پنجمین همایش ملی «نگاهی نو به زبان و ادب عامه» فراخوان داد

به‌همت و همکاری دانشگاه گلستان و انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی، پنجمین همایش ملی «نگاهی نو به زبان و ادب عامه» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، فراخوان پنجمین همایش ملی نگاهی نو به «زبان و ادب عامه» به همت انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی و دانشگاه گلستان و همکاری چندین مرکز از جمله فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دانشگاه آزاد اسلامی در 13 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

پنجمین همایش ملی نگاهی نو به «زبان و ادب عامه» در موضوعاتی چون «تعاریف ویژگی‌ها، چهارچوب‌ها، عناصر و گونه‌ها»، «روش‌شناسی مطالعه و تحقیق در ادب عامه»، «نسبت و تعامل ادبیات رسمی و عامه»، «تاریخچه پژوهش در ادبیات عامه»، «نقد و بررسی ادبیات عامه»، «شعر عامه و بومی‌سروده‌ها»، «ادبیات عامه و اسطوره»، «ادبیات عامه و کودک و نوجوان»، «ادبیات عامه و پویانمایی»، «ادبیات عامه و زبانشناسی»، «ادبیات عامه و جامعه‌شناسی»، «رابطه و نسبت هنرهای عامه با ادبیات عامه»، «مطالعات تطبیقی در ادبیات عامه»، «ادبیات عامه و نقش آن در وحدت ملی»، «بررسی زیبایی‌شناختی ادبیات عامه»، «ادبیات عامه و روانشناسی»، «ادبیات عامه و رسانه» و «ادبیات عامه و جغرافیا» برپا می شود.

همچنین بررسی ادبیات عامه در استان گلستان و معرفی و تحلیل اشعار شاعران و نویسندگان استان گلستان و بررسی گویش‌ها و تنوع زبانی در این استان از جمله موضوعات ویژه این همایش عنوان شده است.

آخرین مهلت ارسال مقالات اول بهمن ماه اعلام شده است. نشانی دبیرخانه این همایش استان گلستان، کیلومتر 10 جاده گرگان، گنبد (کمربندی جدید گرگان- سرخنکلاته)، پردیس دانشگاه گلستان، دانشکده تعاون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها