یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
اجرای برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین در فضای مجازی

مسئول کمیته فرهنگ و آموزشی ستاد اربعین از برگزاری برنامه‌های ستاد اربعین در فضای مجازی و امکان انتشار منابع موجود در سایت ستاد اربعین در قالب کتاب از سوی نهاد‌های مختلف خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگ و آموزشی ستاد اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برنامه‌های فرهنگی، مراسم اربعین بیان کرد: هرچند که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری برنامه‌های مختلف همانند سال‌های گذشته وجود ندارد؛ اما در شرایط موجود تلاش شده از امکانات در اختیار؛ از‌جمله فضای مجازی، برای ارائه برنامه‌‌ها به مخاطبان داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده شود.
 
وی با اشاره به برنامه‌های کتاب‌محور ستاد اربعین، گفت: چند محتوا درباره دلایل اهمیت اربعین، اربعین بر مدار معرفت و همچنین مجله «جاذبیه حسینیه» شامل مجموع مقالات اندیشمندان به‌صورت پی‌دی اف در سایت اربعین بار‌گذاری می‌شود که نهاد‌های مختلف می‌توانند این منابع را برای اعضای خود در قالب کتاب منتشر کنند. با همراهی خیرین تعداد قابل‌توجهی هم زیارت‌نامه منتشر شده‌است.   
 
احمدی افزد: بیش از 20 همایش و نشست علمی در بخش بانوان، بین‌الملل و کمیته فرهنگی منطقه‌ای در شبه‌قاره هند، آمریکای لاتین، اروپا و آمریکا، آفریقا؛ همچنین غرب و شرق آسیا برگزار خواهد شد. انتشار نشریات به هشت زبان در 12 شماره و پویش «مسافران کشتی نجات» ویژه کودکان 7 تا 16 سال شامل شعر، دلنوشته، نامه به سید‌الشهداء پیش‌بینی شده‌اند که در پایان پویش، به 40 نفر برگزیده جایزه اهداء خواهد شد. انتشار دو نشریه الکترونیکی علمی تخصصی و علمی ترویجی ویژه دانشجویان از دیگر برنامه‌های فرهنگی امسال است که به‌طور محدود نیز چاپ می‌شوند.
 
مسئول کمیته فرهنگ و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی اربعین، ادامه داد: برگزاری 40 محفل قرآنی با حضور قاریان بین‌‌المللی در حرم‌های مطهر سراسر کشور به‌صورت مجازی پخش می‌شود. این محافل در قم، تهران و مشهد ویژه سرداران شهید برگزار و 6 محفل مشابه نیز برپا خواهد شد. محفل شعر و ادب با حضور شاعران کشور‌های مختلف از دیگر برنامه‌های اربعین امسال است. همچنین شبکه اینترنتی «عبرات» برای انعکاس همایش‌ها، علاوه‌بر شبکه «لایو العربعین» و «هیات آنلاین ایجاد شده‌است.

احمدی با اشاره به برنامه‌های جدید ستاد اربعین، بیان کرد: بیش از 100 قطعه روایت‌گری از اربعین و عاشورا به زبان‌های مختلف در قالب پرده‌خوانی و روایت‌گری، تولید شده‌است که به‌صورت مجازی منتشر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه، همزمان با روز اربعین حسینی(ع) با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی در بقاع متبرکه، زیارت اربعین قرائت خواهد شد و مردم نیز می‌توانند با رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی در این مراسم حضور پیدا کنند. زیارت اربعین روز قبل از اربعین در اداره‌ها پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها