شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
نخستین مهرواره شعر آیینی «اشک ماه» در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری نخستین مهرواره شعر آیینی «اشک ماه» ازسوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان خبر داد.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: شاعران نوجوان کانون در ادامه‌ سیاست‌های کلی کانون مبنی بر آسیب‌زا بودن برنامه‌های رقابتی و همچنین شیوع ویروس کرونا می‌کوشند تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، نوجوانان را به تعامل، دوستی، همبستگی و مشارکت در فعالیت‌ها تشویق کنند.

وی گفت: بر همین اساس در آستانه ماه محرم و آئین‌های سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، نخستین مهرواره فصلی شعر با عنوان «اشک ماه» با محوریت شخصیت حضرت امام حسین (ع)، واقعه عاشورا و دیگر موضوعات مرتبط با ماه محرم، برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: این مهرواره با هدف پاسداشت فرهنگ ارزشمند عاشورا، آشنایی بیشتر اعضای انجمن‌های شعر کانون در سراسر کشور با این فرهنگ غنی و تقویت هویت دینی و مذهبی برگزار می‌شود.

نوری ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری نخستین مهرواره فصلی شعر با عنوان «اشک ماه» شناسایی، استعدادیابی و قدردانی از نوجوانان شاعر در زمینه آثار مرتبط با عاشورا و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضا برای سرودن آثار تازه در حوزه ادبیات عاشورایی است.

وی با اشاره به اینکه نخستین مهرواره فصلی شعر «اشک ماه» برای دو گروه سنی (14 تا 18 سال و 18 تا 22 سال) برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مهرواره در قالب‌های شعر کلاسیک و آزاد (نیمایی، سپید) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۳۱ شهریور فرصت دارند تا آثار خود را به این رویداد ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند در نهایت ۳ اثر را در قالب فایل word با فونت B.nazanin۱۴ به صندوق الکترونیکی مهرواره به نشانی mehrvareh.adabi@kpf.ir ارسال کنند.

وی افزود: زمان اعلام نتایج نهایی ۱۷ مهر ۱۳۹۹ مصادف با اربعین حسینی خواهد بود و درصورتی که آثار ارسالی به حد نصاب انتشار کتاب برسد، در قالب مجموعه‌ای منتشر می‌شود.

نوری با اشاره به فعالیت مطلوب انجمن‌های زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: اخیرا در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری کشور اعضای انجمن سپیدار خوش درخشیدند.

وی گفت: در همین راستا و بر اساس نتایج این دوره از مسابقات، به ترتیب سنا امینی به‌عنوان نفر دوم بخش نقد ادبی، مائده شجاعی به‌عنوان نفر دوم بخش شعر، آیدا باطنی‌مقدم به‌عنوان نفر برگزیده بخش داستان، زهرا باقری به‌عنوان نفر برگزیده بخش داستان، حدیث محمودی به‌عنوان نفر برگزیده بخش داستان، سهند سلیمی به‌عنوان نفر برگزیده بخش داستان عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها