شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۶
بازار داغ کتاب‌های سیاسی پس از انتخابات آمریکا

اگرچه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا دریچه تازه‌ای برای فروش کتاب‌های سیاسی باز کرد ،ولی به نظر مي‌رسد پایان این رقابت‌ها نتوانسته این بازار فروش را با رکود مواجه کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از سن لوییس اوبیسبو تریبیون، در شرایطی که باراک اوباما درحال رایزنی برای تعیین ترکیب کابینه آینده خود است، صحبت‌های او درباره کتاب «تیم رقبا؛ نبوغ سیاسی آبراهام لینکن» باعث شده که این کتاب بعد از سال‌ها بار دیگر مورد توجه رسانه‌ها قرار بگيرد و میزان فروش آن افزایش قابل توجهی پیدا کند، به طوری که اکنون در فهرست 20 کتاب پر فروش «آمازون» و «بارنز اند نوبل» قرار گرفته است.

به عقیده برخی ناظران، به نظر می‌رسد کتاب «آبراهام لینکن» که در آن از تشکیل کابینه دو حزبی سخن به میان آمده، تاثیر زیادی بر «باراک اوباما»ی 44 ساله گذاشته و او تحت تاثیر همین کتاب، از تشکیل یک کابینه دو حزبی مرکب از دموکرات ها و جمهوری‌خواهان سخن می‌گوید.

دو کتاب خود باراک اوباما به نام های «جسارت امید» و «رویاهایی از پدرم» نیز بعد از پیروزی او در انتخابات چهارم نوامبر شاهد فروشی کم سابق بوده است، ولی آنچه در این بین جالب به نظر می‌رسد، توجه به کتاب‌هایی اند که توسط جمهوری‌خواهان منتشر شده  یا قرار است منتشر شوند.

به عنوان نمونه، کتاب خاطرات لورا بوش با جورج بوش که قرار است در آینده چاپ شود، از همین حالا در کانون توجه قرار گرفته و همسر بوش برای چاپ و انتشار آن جلسات مختلفی با انتشاراتی‌های معروف برگزار کرده است.

هفته پیش هم اعلام شد «سارا پیلین» معاون «جان مک کین» نامزد شکست خورده جمهوري‌خواهان به زودی برای چاپ کتاب خود درباره وضعیت سیاسی آمریکا، قراردادی با یکی از انتشاراتی‌های معروف منعقد خواهد کرد و انتظار می‌رود  مبلغ آن بین 6 تا 12 میلیون دلار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط