یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
پاتوق‌های مجازی نویسندگان در کتابفروشی مشهور شهر پورتلند

این کتابفروشی در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا در برنامه‌های فرهنگی خود در کنار کتابفروشی محافل و کنفرانس‌های ادبی با حضور نویسندگان و شخصیت‌های فرهنگی برگزار می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اورگون‌لایو، کتاب‌فروشی پاول (Powell) شهر پورتلند آمریکا یکی مشهورترین کتاب‌فروشی‌های مستقل این کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر نه تنها یکی از رقبای اصلی غول‌های کتاب فروشی در آمریکا مثل آمازون و بارنزاندنوبل محسوب می‌شود بلکه در نقد و تحلیل کتاب‌های تازه منتشر شده با روزنامه‌ها و سایت‌های ادبی نیز رقابت می‌کند.
 
پورتلند با عنوان شهر کتاب شناخته می‌شود. «پاول» بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی مستقل دنیاست و یک محله کامل را در این شهر را اشغال کرده است. نکته متفاوت این کتاب‌فروشی خانوادگی این است که سنت داشتن کتاب‌فروشی از پسر به پدر رسیده است. مایکل پاول با هزینه 3 هزار دلاری در سال 1970 میلادی کتاب‌فروشی در شیکاگو باز کرد و پدرش برای یک تابستان با پسرش همکاری کرد. سپس به این کار علاقه‌مند شد و پس از بازگشت به پورتلند کتاب‌فروشی «پاول» را افتتاح کرد. پسرش نیز به او پیوست و با هم کتاب‌فروشی را اداره کردند. حالا کتاب‌فروشی پاول توسط امیلی، دختر خانواده مدیریت می‌شود.
 
این کتابفروشی در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا در برنامه‌های فرهنگی خود در کنار کتابفروشی محافل و کنفرانس‌های ادبی با حضور نویسندگان و شخصیت‌های فرهنگی برگزار می‌کرد که چند ماهی است که تعطیل شده است.
 
کتابفروشی پاول به تازگی محافل ادبی خود را این‌ بار در فضای مجازی برگزار کرده است که از اوایل ماه جولای شروع است و به گفته مسئولان این کتابفروشی در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. قبلاً کنفرانس‌های ادبی در طبقه سوم این کتابفروشی مشهور و محبوب برگزار می‌شد ولی حالا قرار است این کنفرانس‌ها به طور موقت تا مدت نامعلومی به فضای مجازی منتقل شود.
 
کتابفروشی پاول اعلام کرده همچنان محافل ادبی خود را در فضای مجازی نیز به صورت رایگان برگزار خواهد کرد. اولین نوع از این محافل مجازی هفته اول ماه جولای برگزار شد که در آن با «فریس جابر» نویسنده آمریکایی گفت‌وگو شد. مسئولان پاول و شخص امیلی پاول مدیر کنونی کتابفروشی اعتقاد دارند برگزاری این محافل به بالا رفتن اعتبار کتابفروشی کمک می‌کند.
 
برای شرکت در محافل ادبی کتابفروشی پاول (powellsbooksvirtualevents) کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت کتابفروشی (powells.com) مراجعه و ثبت‌نام کنند. دو کتابفروشی معتبر دیگر پورتلند یعنی کتابفروشی برادوی و آنیبلوم نیز به تبعیت از پاول درصدد برگزاری محافل مجازی برآمده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها