دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
خسرو احتشامی در سی‌سی‌یو بستری شد

خسرو احتشامی، شاعر پیشکسوت اصفهانی به دلیل مشکلات قلبی در سی‌سی‌یو بستری شد.

ابراهیم اسماعیلی اراضی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تایید این خبر گفت: خسرو احتشامی، شاعر پیشکسوت اصفهانی روز گذشته در بیمارستان چمران اصفهان آنژیو شد که متاسفانه در حین انجام این فعالیت درمانی، یکی از رگ‌های قلب او پاره شد که با تلاش کادر درمانی و لطف خدا خطر فعلا رفع شده است.

وی ادامه داد: با اینکه خطر رفع شده؛ اما وی هنوز به شرایط مناسب نرسیده است و در حال حاضر در بخش سی‌سی‌یو بیمارستان چمران اصفهان بستری است.
 
خسرو احتشامی در ۱۵ اسفند ۱۳۲۵ در هوندگان سمیرم سفلی (هونجان) متولد شد. وی در دبستان احتشام هوندگان و سپس در دبیرستان ادب اصفهان به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت و پس از گذراندن دوره سربازی در سال ۱۳۵۰ به قصد تحصیل عازم هندوستان شد و در پوناکالج واقع در شهر پونا به تحصیل پرداخت. در سال ۱۳۵۳ به ایران بازگشت و همان سال ازدواج کرد. سپس تحصیلات خود را در دانشگاه اصفهان ادامه داد و در شهریور ۱۳۵۶ در رشته تاریخ فارغ‌التحصیل شد. احتشامی از هفده سالگی با شعر انس گرفت و از سال ۱۳۴۵ به انجمن‎های ادبی اصفهان راه یافت و در سال ۱۳۴۶ نخستین سروده وی در مجله روشنفکر تهران به چاپ رسید. او در حال حاضر، در اصفهان ساکن است. از آثار او می‌توان به «عاشق منم یا قناری»، «عاشقانه‌های کهن سالی»، «حماسه در حریر» و «فانوس نارنج» اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها