دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۷
بهاره رهنما: هنر و سینما بدون کتاب ناقص است

بهاره رهنما، بازیگر سینما و تئاتر، هفته کتاب را فرصتی مناسب برای توسعه کتاب‌خوانی دانست. وی مطالعه رمان و ادبیات را به همه هنرجویان تئاتر و سینما توصیه کرد.\

رهنما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هنر و سینما را مخلوق کتاب و مطالعه دانست و گفت: تمام قشر ها و سطح‌های جامعه مثل یک زنجیر به هم متصل هستند و هنگامی که فرهنگ بالا برود، تاثیر مستقیم خود را بر روی هنر نیز خواهد گذاشت. سینما نیز به عنوان گونه‌ای هنر از ماجرا مستثنی نیست. این هنر ناشی از فرهنگ جامعه است و فرهنگ مخلوق کتاب.

بازیگر فیلم «عاشقانه» ادامه داد: در دنیای امروز دیگر سابقه تاریخی مهم نیست، بلکه چیزی که اهمیت و ارزش دارد، حفظ و پویش دانش جهانی است که تنها از طریق کتاب و کتابخوانی به دست می آید.

این بازیگر تلویزیون و سينما افزود: در کلاس های بازیگری اولین چیزی که به شاگردانم می آموزم و گوشزد می‌کنم، مطالعه رمان و ادبیات داستانی است که برای تحلیل شخصیت بسیار کمکشان می‌کند.

رهنما با انتقاد از سینماگرانی که کتاب نمی‌خوانند، تصریح کرد: متاسفانه کارگردانانی هستند که با این توجیه که نمی‌خواهند سبک شان تحت تاثیر قرار گیرد، کتاب و رمان نمی خوانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها