سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
خسارت 5 میلیارد تومانی کرونا به جامعه فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان از برآورد بیش از 5 میلیارد تومان خسارت وارده و عدم‌النفع به جامعه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی گفت: طبق برآوردهای اولیه در پی شیوع بیماری کرونا بیش از 5 میلیارد تومان خسارت وارده و عدم‌النفع به جامعه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان وارد شده که برآورد این خسارت‌ها با توضیحات مرتبط، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به ورود کرونا ویروس در کشور، تمامی کسب و کارهای صنوف فرهنگی و هنری مانند سینما‌ها، آمفی تئاترها، کنسرت‌ها، کتابفروشی‌ها، نگارخانه‌ها، چاپخانه‌ها، دفاتر رسانه‌ها و... از اول اسفندماه در استان دچار مشکل و یا تعطیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با این ایام و شرایط پیش‌آمده اطلاع رسانی به‌موقع درخصوص بیمه بیکاری به تمامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جهت ثبت نام در سامانه اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی از سوی این اداره‌کل، اطلاع رسانی انجام شد.
 
مسگرانی بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، هنرمندان، نویسندگان، چاپخانه‌داران، صاحبان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، روزنامه‌نگاران، ناشران، انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری، موسسات قرآنی، موسسات فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر و تمامی صنوفی که به‌نحوی در تولید محصولات فرهنگی هنری نقش داشتند، در این شرایط متضرر شده‌اند.
 
بر پایه این گزارش، با توجه به شیوع کرونا آسیب‌های زیادی به برخی از هنرمندان بومی، محلی که تنها راه معیشت و درآمدشان از انجام برنامه‌های هنری و موسیقی محلی و آیینی بود، وارد شده که بیش از 150 نفر از آنها به وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و صندوق اعتباری هنر معرفی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها