دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
ترافیک حضور مسئولان در کتابخانه مرکزی مشهد

طرح کتابخانه‌گردی روز گذشته همزمان با 17 اسفند هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور مسئولان استان از جمله استاندار خراسان رضوی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی ، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی و روز کتابخانه‌گردی با حضور در کتابخانه امام خمینی (ره) مشهد، ضمن دریافت کارت عضویت این کتابخانه از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.
 
وی با فاخر ارزیابی کردن کتابخانه امام خمینی (ره) بر ایجاد کتابخانه‌های مشابهی در حاشیه شهر تاکید کرد.

همچنین علیرضا ابوترابی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی نامگذاری ۱۷ اسفند را به عنوان روز کتابخانه‌گردی، اقدامی ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و گفت: اجرای اینگونه طرح‌ها و برنامه‌ها در سطح کشور بسیار لازم و ضروری احساس می‌شود و همکاری صدا و سیما نیز در جهت انعکاس این فعالیت‌ها در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.
 
مرتضی کرباسی، دبیر مجمع خیرین توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی نیز با حضور در طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) گفت: یکی از راه‌های ارتقای فرهنگ، آشناکردن جامعه با کتاب و کتابخوانی است و ادامه داد: کتاب بهترین مونس انسان است و برای اینکه جوانان و نوجوانان آینده موفقی داشته باشند باید به کتاب پناه ببرند.
 
غلامرضا بصیری‌پور مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز خراسان رضوی نیز در سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در کتابخانه مرکزی مشهد، آموزش را یکی از مهمترین کارکردهای کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و گفت: خداوند به کتاب قسم یاد کرده است و از این قسم مشخص می‌شود برکات کتاب و کتابخوانی ارزشمند و در زندگی اثربخش است و کتاب و کتابخوانی زمینه رسیدن به کمال بشری است.
 

 
طاهره طهماسبی، مدیرکل دفتر زنان و بانوان استانداری خراسان رضوی هم با حضور در طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) از کتابخوانی به عنوان یکی از ارکان اتقای فرهنگی یاد کرد و گفت: کودکان و نوجوانان یکی از حوزه‌های مهمی است که در سال‌های اخیر و فرگیرشدن رسانه‌ها و فضای مجازی تاحدودی از فضای کتاب و کتابخوانی فاصله گرفته اند و ما وظیفه داریم آنها را به مسیر کتاب و کتابخوانی برگردانیم.
 
شهناز رمارم، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز با حضور در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد در هفدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتاخانه‌های عمومی کشور در طرح کتابخانه‌گردی  شرکت کرد و گفت: در جامعه اگر مسئولان دیدگاه فرهنگی و میل به مطالعه و کتابخوانی داشته باشند مردم نیز این دیدگاه و علاقه فرهنگی را دنبال خواهند کرد.

مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی هم با حضور در بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در مشهد وجود بخشهای فاخری مانند بخش نابینایان و بخش ناشنوایان این کتابخانه را فرصتی ارزشمند برای حضور نابینایان و ناشنوایان استان و استفاده از امکانات آن عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: تجمیع اطلاعات گروهای خاص و استفاده از ظرفیتهای گروههای مردم نهاد در جهت ترویج فرهنگ مطالعه در بین معلولان و کم توانان استان بتواند در جهت توسعه و ترویج  مطالعه  در استان بویژه گروه‌های خاص موثر باشد
 

 
ابوالفضل کهنسال فرمانده بسیج ادارات خراسان رضوی با شرکت در طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد حضور یافت و گفت:  امیدوارم روزی برسد که فرهنگ کتابخوانی به‌عنوان یک فرهنگ قرآنی و انسانی در جامعه تسری پیدا کند و جامعه ای بالنده و کتاب خوان داشته باشیم.
 
علی مولوی، مسئول مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز همزمان با 17 اسفندماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشو ردر طرح  کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد شرکت کرد و گفت: در چند سال اخیر روند ترویج  فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در استان خراسان رضوی مسیر خوبی داشته است .
 
نسرین یوسفی عارفی عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد مقدس و رئیس هیئت مدیره زنان کارآفرین استان در طرح کتابخانه گردی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شرکت کرد و از اقدامات انجام شده در استان خراسان رضوی در سالهای اخیر در حوزه فرهنگی و کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد وادامه داد: با کتاب انسان علم ودانش خود رابالا می‌برد و از تجارب دیگران در زندگی استفاده می‌کند.
 

 
عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز با شرکت در طرح کتابخانه گردی اجرای این طرح را گامی در جهت پیوند مردم و مسئولان با کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد  و گفت: امیدورام اجرای طرحهایی مانند طرح کتابخانه گردی به رقم خوردن اتفاقات خوب منتهی شود و مسئولان کشور این طرح را زمینه ای برای تقویت فکری و عملیاتی خود قلمداد کنند.
 
اضافه می‌شود کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ با زیربنای ۱۱۵۰۰ مترمربع افتتاح شد. این مجموعه به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش حدود 200 هزار نسخه شامل 100 هزار نسخه مخزن اصلی و 100 هزار نسخه بخش کودک و نوجوان علاوه بر بخش‌های معمول کتابخانه‌های عمومی، 10 بخش و خدمت جدید را به مراجعان ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها