چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
همسران شهدای مدافع حرم رباب‌های انقلاب‌اند

نشست صمیمیِ جشن امضاي كتاب «يادت باشد ...» داستان زندگی شهید حميد سياهكالی مرادی، دومین شهید مدافع حرم استان قزوین، با حضور خانواده این شهر و علاقه‌مندان به کتاب در کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، جشن امضای کتاب «یادت باشد ...» عصر روز سه‌شنبه 11 تیرماه با حضور پدر و مادر شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی و محمدرسول ملاحسنی نویسنده این اثر در جمع علاقه‌مندان به کتاب در مجموعه کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» در قم برگزار شد.

مجری جلسه در ابتدا، سخنان رهبر انقلاب را در دیدار خبرگان درباره کتاب «یادت باشد ...» قرائت کرد که فرموده بودند «یک کتابی تازه خوانده‌ام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان - زن و شوهر - متولدین دهه 70، می‌نشینند برای اینکه در جشن عروسی‌شان گناه انجام نگیرد، نذر می‌کنند سه روز روزه بگیرند! به نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسی‌شان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به خدای متعال متوسّل می‌شوند، سه روز روزه می‌گیرند».

در ادامه، محمدرسول ملاحسنی نویسنده کتاب گفت: سخنان رهبر انقلاب درباره «یادت باشد» چراغی برای ادامه راه بود.

این نویسنده در تمجید از همسران شهدای مدافع حرم گفت: همسران شهدای مدافع حرم، رباب‌های این انقلاب‌اند که در نهایت اثرگذاری و عظمت شخصیتی، در خود شهید حل‌شده‌اند و اسم‌ و رسمی از آن‌ها نیست.
 

ملاحسنی یادآور شد: با توجه به شناختی که از این شهید بزرگوار داشتم، آن‌هم به‌واسطه خادمی ایشان در راهیان نور، آشنایی ابتدایی حاصل شده بود و به‌نوعی باید گفت «یادت باشد» ثمره فرهنگی اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی بود که با شهید به‌عنوان خادم همراه بودیم.

وی به توضیحی در رابطه با نگارش پرداخت و تصریح کرد: پیش از برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت این شهید بزرگوار، حدود سال ۹۴ پیشنهاد ثبت خاطرات ایشان را به خانواده‌شان دادم، نهایتاً پس از ۲ سال و سه، چهار ماه کار کردن و تدوین مطالب، کتاب در اسفند ۹۶ رونمایی شد.

نویسنده کتاب «یادت باشد ...» در بخش دیگری از سخنان خود درباره ماجرای اشاره رهبر انقلاب به کتاب «یادت باشد»، گفت: برای فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اینکه کارشان توسط رهبر انقلاب دیده شود، نقطه، قله است و به‌نوعی یک هدف محسوب می‌شود؛ و چه‌بهتر که کاری انجام دهیم تا نهایتاً لبخند رضایت رهبری بر آن مهر تأیید باشد.

ملاحسنی بر فرآیند تألیف کتاب و پختگی آن به لحاظ فنی و محتوایی تأکید کرد و افزود: برای ما رضایت مخاطب و رهبر انقلاب مهم بود، اما در روزهای انتهایی کار و پیش از انتشار یعنی روزهایی که صفحه‌بندی کتاب انجام می‌شد، همسر شهید، در دیدار خصوصی خدمت رهبر انقلاب رسیدند و به این مطلب اشاره کرده بودند که در تدارک کتابی از خاطرات شهید هستند. رهبر انقلاب هم عنوان کرده بودند که باید خاطرات شهدا ثبت شود و در نهایت انگشتر و چفیه‌ای را به همسر این شهید بزرگوار اهدا می‌کنند که در صفحات کتاب تصویر این هدایا وجود دارد.
 

محمدرسول ملاحسنی در پایان ضمن اشاره به تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب بیان کرد: به‌واسطه چند نفر کتاب برای حضرت آقا ارسال شد، اما فکر نمی‌کردم ایشان با این جزئیات و به این زودی کتاب را مطالعه کرده باشند. شبی که نظرات ایشان را درباره کتاب شنیدم، غافلگیر شدم، به‌نوعی خوشحال‌کننده‌ترین خبر عمرم را شنیدم. نکته جالب برای من این بود که رهبر انقلاب خیلی دقیق کتاب را خوانده بودند و این دقت نظر برای من شیرین بود.

در ادامه این مراسم، مادر شهید حمید سیاهكالی مرادی به خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های برجسته شهید سیاهکالی پرداخت و یادآور شد: حُسن کلام و رفتار و پشتیبانی از ولایت‌فقیه ازجمله ویژگی‌های شهید بود. یکی از خصوصیات بارز ایشان، احترام گذاشتن ویژه به والدین بود که آن را همیشه سرلوحه زندگی خود قرار می‌داد و همیشه سعی می‌کردند با آنها با محبت رفتار کنند.

وی در ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی شهید سیاهکالی تأکید کرد: ایشان اهل رعایت حلال و حرام بود، نماز اول وقت را فراموش نمی‌کرد، از نگاه و صحبت با نامحرم دوری می‌کرد، تلاش برای کسب رزق حلال، خدمت به زائران راهیان نور و سرپرستی چند کودک به فرزندخواندگی معنوی ازجمله ویژگی‌های رفتاری این شهید بزرگوار بود.
 

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست با حضور مهندس مرتضی حیدری، فرماندار شهر قم، از خانواده شهید مدافع حرم سیاهکالی و همچنین نویسنده کتاب «یادت باشد ...» تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها