سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
بازار سابق کتاب گلستان مشهد به گذر فرهنگ و هنر تغییر نام پیدا کرد

فراخوان شناسایی بهره‌بردار برای گذر فرهنگ و هنر گلستان مشهد که تا پیش از این به نام بازار کتاب گلستان شناخته می‌شد، انتشار یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، فراخوان شناسایی بهره‌بردار گذر فرهنگ و هنر گلستان مشهد در راستای تقویت ظرفیت‌های مردمی فرهنگ و هنر، با هدف توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری منتشر شد.
 
در متن این فراخوان آمده است: «در راستای تقویت ظرفیت‌های مردمی فرهنگ و هنر، با هدف توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری و به منظور ایجاد مکانی مناسب برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به مجاوران و زائران حضرت ثامن‌الحجج(ع)، شهرداری مشهد در نظر دارد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و با مشارکت صاحبان کسب‌وکارهای فرهنگی نسبت به راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر گلستان در خیابان دانشگاه اقدام کند. بدین ‌وسیله از حائزان شرایط ذکرشده در این فراخوان دعوت به عمل می‌آید، طرح اجرایی و مدارک مرتبط برای بهره‌برداری از غرفه‌های این گذر را تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ به نشانی یادشده در این فراخوان ارسال کنند».
 
بر اساس این فراخوان «متقاضیان واحدهای تجاری شامل اشخاص حقوقی فعال در حوزه فرهنگ و هنر هستند که دارای مجوز از مراجع ذی‌صلاح و سوابق مفید، آثار، خدمات ارزنده و توانایی راه‌اندازی کسب‌وکار در این عرصه باشند.»
 
اولویت‌بندی متقاضیان به شرح زیر اعلام شده است: سنوات فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و هنری؛ میزان، تنوع و گستره تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری در سطوح شهرستان، استان، ملی و بین‌المللی؛ تعداد نیروی انسانی و میزان اشتغال‌زایی برای اصحاب فرهنگ و هنر؛ جوایز، حضور و یا برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و… در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی؛ بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری (استارت‌آپ‌ها).
 
بر این اساس، کسب‌وکارهای مورد تأیید برای فعالیت در گذر، کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه‌ها، نگارخانه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی آثار هنری، کارگاه‌ها و مراکز آفرینش آثار فرهنگی و هنری، فروشگاه و کارگاه‌های طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت‌های نوآورانه فرهنگی و هنری (شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها)، خدمات دیجیتالی و کسب‌وکارهای خلاق، کافه‌های اینترنتی، کارگاه‌های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر و فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی و آثار سنتی خواهند بود. طبق تبصره سایر مواردی که در این فراخوان فهرست نشده‌اند، به تشخیص کمیته پیشبرد گذر قابل اضافه‌شدن است.
 
 نحوه ادامه فعالیت، تعهدات متقاضی، وظایف هر واحد تجاری و سایر موارد مرتبط، در قرارداد فی‌مابین متقاضی و شهرداری مشهد منعقد می‌شود. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به دفتر تسهیل‌گری گذر فرهنگ و هنر واقع در مشهد، میدان ۱۰ دی، خیابان رازی غربی، کوچه رازی یکم، جنب هتل فرهنگ و هنر دفتر نمایندگی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر به شماره تلفن ۸- ۳۸۵۸۲۱۳۷ و یا به نشانی اینترنتی tfarhang.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها