دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۰
"عطر گیسو" در 60 دقیقه آماده نمایش شد

"امين الله رشيدي" از پيشكسوتان آواز ايران با بیان اینکه فيلم مستند"عطر گيسو" برگرفته از نام كتابي از مجموعه آثار اوست، گفت: براي ساخت اين فيلم،16 ساعت در لوكيشين هاي مختلف جلوي دوربين "مهدي رحماني" رفتم، كه تنها60 دقيقه از آن در قالب يك فيلم به تصوير درآمد.\

"امین الله رشیدی" نویسنده، آهنگساز و خواننده پیشکسوت کشور در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در توضیح این مطلب اظهار داشت: اين فيلم كه با هدف به تصوير كشيدن زندگي نامه و آثار مكتوبم در دست تهيه است، پس ازطي كردن آخرين مراحل فني آماده نمایش شده است.

وی با اشاره به اینکه "عطر گيسو" عنوان نخستين آلبوم موسيقي‌ام و كتابي باهمين نام است كه پيشتر منتشر شده است، تصریح کرد: حدود 16 ساعت در لوكيشين هاي مختلف جلوي دوربين "مهدي رحماني" رفتم، كه تنها60 دقيقه از آن در قالب يك فيلم به تصوير درآمد.

رشیدی با اشاره به اينكه 60 دقيقه زمان مناسبي براي به تصوير كشيدن زندگي يك فعال حوزه موسيقي نيست، تصريح كرد: اميدوارم اين فيلم بتواند با يك مونتاژ مناسب و در همين زمان محدود رضايت مخاطبان عام و خاص را به خود جلب كند. در غیر این صورت پیشنهاد می کنم آثار و زندگی نامه چهره های ماندگار در قالب یک کتاب چاپ و منتشر شود تا در قالب یک فیلم با زمان محدود.

این خواننده پیشکسوت با بيان اينكه، فيلم مستند "عطر گيسو" زندگي دوران كودكي‌ام در كاشان، مسجد "گذربابا ولي" و خانه روستايمان را به تصوير مي كشد، تصريح كرد: حضور در آرامگاه سهراب سپهري و توضيح درباره كتاب و مقالاتي كه پيش از اين به نگارش درآورده ام، بخش هاي ديگر اين فيلم مستند را شكل مي دهند.

اين نويسنده پيشكسوت با اشاره به نگارش سه کتاب، خاطرنشان كرد: كتاب "از كاشان تا كاناري" نام نخستين كار تاليفي من است كه با اشاره به سفرهايم در كشورهاي اروپايي به نگارش درآمد و حدود 13 سال پيش چاپ و عرضه شد. 

رشیدی افزود: "خاطره ها و نغمه ها"(عطر گيسو) نام كتاب دوم من است كه حدود 4 سال پيش چاپ و منتشر شد.

وي در ادامه با اشاره به كتاب "ايران در رهگذر زمان"، گفت: این کتاب در 700 صفحه و450 قطعه عكس از هنرمندان، چهره هاي ادبي و سياست مداران، گوشه اي از وقايع تاريخي ادبي-هنري ايران در يكصد سال اخير را روايت مي كند.

امين الله رشيدي سال 1304 در کاشان متولد شد. وي از سال 1328به مدت 20سال ، به طور منظم آهنگساز و خواننده راديو تهران و راديو ايران بود و در سال 1348به دلايل شغلي همکاري خود را با راديو قطع کرد.

مهدي رحماني كارگردان فيلم مستند "عطر گيسو" پيش از اين "پسران پاييز"، "عاشقانه‌هاي پل"، "دعاي مادرم مهتاب" و مجموعه مستند "آشيانه‌اي بر باد" را ساخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط