سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۸
جشن هفت سالگی «در حلقه رندان» برگزار شد

نشست شهریور ماه «در حلقه رندان» دیروز دوشنبه 25 شهریور در حالی برگزار شد که همزمانی آن با جشن هفت سالگی این نشست، موجب شده بود طنزپردازان بسیاری از سراسر ایران در تالار اصلی حوزه هنری گرد هم آیند. مدیر این جلسه، سعید بیابانکی بود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از واحد خبر حوزه هنری، در این برنامه که ساعت 17:30 دیروز دوشنبه 25 شهریور با اجرای سعید بیابانکی آغاز شد، شاعران طنزپردازی چون رضا رفیع، ناصر فیض، عبدالجواد موسوی، عباس صادقی، مهدی استاد احمد و ... حضور داشتند. همچنین دکتر بنیانیان، رئیس حوزه هنری و مسوولان دفتر طنز نیز در این جلسه شرکت داشت. 

شاعران بخش آغازین جلسه، مهدی نژاد و محدثی بودند. در ادامه «سید عبدالجواد موسوی» شعری با ردیف «نمی فهمد» قرائت كرد كه  مورد استقبال حاضران جلسه قرار گرفت.

در ادامه برنامه سعید بیابانکی با معرفی کتابی از «عباس صادقی» به نام «رژه واژه‌ها»، از او برای خواندن اشعارش دعوت کرد.
 
بعد از عباس صادقی نوبت به مهدی استاد احمد رسید. شعر او با هفت سالگی «در حلقه رندان» مناسبت داشت. 

در ادامه برنامه نمایش طنز «خشکی می‌بینم، شما هم می‌بینید؟» اجرا شد. این نمایش به کارگردانی «رحیم بهبودی» به نقد سیستم اداری و آموزشی پرداخته بود.

از نکات قابل توجه بخش پایانی برنامه، حضور شاعران شهرستانی بود. از جمله این طنزپردازان؛ عباس احمدی از قم بود که شعری را با مضمون عشق در دوران دانشجویی تقدیم حاضران کرد. بعد از او نوبت به جواد نوری رسید. این شاعر طنزپرداز همدانی که از چهره‌های ثابت «در حلقه رندان» به شمار می‌رود، مثنوی بلندی را به مناسبت ماه رمضان برای مخاطبان قرائت کرد. 

در ادامه جلسه دیگر شاعر طنزپرداز محمود حبیبی روی صحنه رفت و با خواندن چند رباعی طنز از میهمانان جلسه پذیرایی کرد.
... همسایه مرا ببخش دیشب انگار
خورده به ته دیگ شما کفگیرم
 
آخرین شاعر جشن هفت سالگی «در حلقه رندان» سعید نوری شاعر تهرانی بود که با شعری بلند جلسه را تا لحظه‌ افطار همراهی کرد. 

هفتمین سالگرد تولد «در حلقه رندان» در حالی به پایان می‌رسید که بسیاری از شاعران فرصت ارایه شعرهاشان را پیدا نکردند. در میان آنان چند نفری هم از شاعران شهرهای دور مانند بندرعباس بودند و این موضوع سبب گلایه برخی دوستان و عذرخواهی برخی دیگر شد.
 
«در حلقه رندان» جشن هفت سالگی‌اش را با اندوهی خاطره‌انگیز به پایان برد؛ خداحافظی با صدای «خسرو شکیبایی».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها